Trittico + kokain?
Houbar
Dobry den Beru antidepresivum TRITTICO AC 150 a taky Chlorprothixen a chci se zeptat jestli do toho muzu brat kokain (pripadne extazi). Vim ze jako lekar mi to nedoporucite, ale chtel bych vedet jestli je to nebezpecne, nebo jak moc. Diky

Odpověděl:
Vzhledem k tomu, že užívaš tyto léky, lze předpokládat, že trpíš nějakými psychickými obtížemi (skoro bych si troufnul říci i onemocněním). Užívat jakoukoli drogu v těchto stavech může vést jednoznačně pouze k výraznému zhoršení tvého momentálního stavu. Kombinovat léky, které jsou určeny ke zklidnění, k léčbě deprese a psychotických symptomů se stimulačními drogami (kokainem a extáze) je asi na té úrovni jako skákat z letadla bez padáku. Oba tyto léky by mohli s oběma zmíněnými drogami mít celu řadu interakcí daných jejich mechanismem účinku (ovlivňují stejné neurotransmiterové systémy), v případě extáze by se mohl spustit eventuelně i serotoninový syndrom (život ohrožující komplikace). Navíc tyto léky jsou metabolizovány stejným jaterním enzymatickým systémem jako kokain a extáze a to by mohlo působit další spoustu výrazných obtíží. Rozhodně bych se být tebou snažil vyhnout užívání jakýchkoli drog, a to včetně alkoholu. Tomáš