Nitrožilní aplikace do prsa
Kiki
Dobrý den ,jaké jsou rizika při nastřelovaní do prsa na pravé strane? Mam znamou co si to tak dala a pak ji nejak zaclo na ty pravy strnane bolet trochu a pod paži taky ..mohlo by se jednat o infarkt? K doktorovi nechce jit.. A ja se o ni bojim.. Šlo by ji pomoct i doma nejak kdyby se jednalo o neco važnejšího?

Odpověděl: Amrit Sen
Kiki, zdravím Vás,
díky za důvěru. Nitrožilní aplikace do oblasti prsu je vždy mimořádně riziková. Vaší kamarádce doporučuji, aby neotálela a vyhledala lékaře, zkuste ji přesvědčit.
Odpusťte takto na dálku je zcela nemožné určit příčinu kamarádčiných potíží, respektive důsledek nitrožilní aplikace do tak choulostivého místa. Může jít i o problém neurologický a pravděpodobnější, než infarkt, může být začínající absces, který pokud nebude včas ošetřený, může jít o život.
Kamarádka tedy potřebuje lékařsky vyšetřit, ošetřit, případně nasadit antibiotika, která mohou pomoci eliminovat případný zánět a jeho rozvoj, a která může opět vhodně zvolit a předepsat pouze lékař.
Přidávám užitečné odkazy k nahlédnutí:
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/504/absces-znamy-neznamy.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/25/abscesy-atd-vcetne-protiinfekcniho-dvanactera.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/2/92/rady-vsemi-mastmi-mazane.html
http://www.edekontaminace.cz/clanek/6/121/dekontaminace-iii_2008-harm-reduction.html
Další možností je dojít do některého z pražských kontaktních center a poradit se s jejich zdravotníky. Vlastními lékaři ale bohužel nedisponují, takže počítejte s tím, že po ošetření tak, či tak kamarádku k lékaři pošlou.
Pokud by měla mít kamarádka zvýšenou teplotu, musí k lékaři okamžitě, třeba i na pohotovost, nebo do nemocnice na chirurgickou ambulanci s nočním provozem, nebo na urgentní příjem.
Kontaktní centra v Praze:
Kontaktní centrum (KC) SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Kontaktní centrum Stage 5 Progressive
Mahenova 4
150 00 Praha 5
Telefon: +420 257 217 871
Mobil: +420 605 319 926
E-mail: stage5@progressive-os.cz
Web: http://www.progressive-os.cz/stage-5/
Kontaktní centrum Drop-in
Středisko prevence a léčby drogových závislostí
Karolíny Světlé 286/18
110 00 Praha 1 Staré Město
Telefony: +420 222 221 124
+420 222 221 431
E-mail: stredisko@dropin.cz
Web: https://www.dropin.cz/
Přeji Vám i kamarádce vše dobré,
buďte na sebe opatrné, Amrit Sen.