Škola
Krysa
Dobrý den, chci se zeptat, jestli je škola povinná hlásit policii, když u někoho najde drogu v malém množství, tedy pro osobní potřebu, nebo stačí, když bude jednat s rodiči.

Odpověděl: Bára Orlíková
Asi bude lepší, když se obrátíte na Právní poradnu A.N.O. (kontakt najdete v pravém sloupci na stránce, mají i internetové poradenství a zabývají se legislativou v drogové problematice), tam by vám asi odpověděli konkrétně. Vzhledem k tomu, že v současnosti není ze zákona povoleno držet drogu ani pro vlastní potřebu, tak bych si troufla říct, že je dost pravděpodobné, že takovou to situaci škola bude muset hlásit policii a nestačí pohovor s rodiči, ale raději si to ověřte v té Právní poradně... krom toho, pokud by hrozil dotyčnému, u koho se droga našla, nějaký postih, v Právní poradně by ochotně poradili, jak situaci co nejlépe řešit. Držení drogy v malém množství je posuzováno jako přestupek a je řešeno obvykle pokutou, orientačně je určeno "malé množství" u jednotlivých drog, najdete to ve vyhláškách pod rubrikou Drogy a zákony v levém sloupci stránek.