nevolnosti na kouli
theresia
Dobry den.Asi nejsem prvni ani posledni,kdo o tomto pise,ale nemam cas projizdet vsechny dotazy.Extazi beru asi 3/4 roku.Samozrejme jen na akcich,ale bohuzel party bez ni si uz neumim uzit a vim,ze uz to nikdy nebude takove,jako kdyz jsem ji nebrala,ani uz nebudu mit ty stavy,kdyz jsem ji zacinala brat,coz me hodne mrzi.Ale zaparit si je pro mne hodne dulezite,zvlaste kdyz ted zacinam jako tanecnice.Ale poslednich par akci mi bylo po vzeti koule opravdu spatne-od zaludku.Ale vyzvracet se nemuzu,proste to nejde.Sice to prejde,ale naposledy se to vracelo behem noci nekolikrat.Pry bych si mela dat pauzu,aspon 3 mesice,ale moje kariera tanecnice prave zacina a bez koule si pripadam,jak kdyz nic neumim.Ale jestli to je opravdu nezbytne nutne,tak mi asi nic jineho nezbyde.Tak jsem se chtela zeptat,jestli by pomohlo,kdybych kouli konzumovala nejak jinak,aby mi nebylo blbe.A jeste,jak velke je tu riziko,ze moje deti by nemuseli byt v poradku az se narodi??

Odpověděl:
Užití extáze je akutně provázeno celou řadou vedlejších nežádoucích účinků Mezi ty nejčastější první projevy patří právě pocity na zvracení a zvracení, které většinou následně odezní nebo v případě zvracení se pak udělá lépe. Tyto stavy mohou nastat v podstatě při jakémkoli druhu aplikace, s tím, že při perorálním užití jsou nejčastější. Nikdy ovšem nemůžeme vyloučit, že se nejedná o jinou příčinu, například v tvém případě bych uvažoval i o možnosti vředové choroby nebo nějaké formy gastritidy. Co se týká nezbytnosti užívání extáze na parties a tvého tancování, tak bych se vyjádřil asi takto. Myslíš si, že tancování na drogách je a bude tvou celoživotní náplní, že je to to, čeho bys v životě chtěla dosáhnout? Dle mého názoru se jedná o dvě naprosto odlišné věci. Pokud tvým zájmem je skutečně tanec a máš pro to dispozice, zvládneš to určitě i bez drog. A myslím, že začít chodit na party jen tak, bez toho abys musela užít nějakou drogu, může být jednou z prvních možností jak se k tomu dostat a krom toho to taky může být velmi zajímavé a určitě i zábavné. Extáze je velmi pravděpodobně i látkou, která má teratogenní účinky (poškozuje vývoj plodu), obzvláště v prvním a druhém trimestru těhotenství. Její neurotoxické účinky se mohou projevit určitě i na vývoji mozku plodu. Jestli je extáze mutagen (mutuje zárodečné buňky - vajíčka a spermie) o tom jsem žádné informace nikde nenašel. Rozhodně lepší a bezpečnější pro tvé potomky bude, pokud etázi užívat nebudeš. Tomáš