Ujištění
Lada
Děkuji moc za odpověd :) takže není možné aby cca 2 hod. vir HIV přežil třeba na kousku gázy nebo na hrotu jehly, chápu to správně? Je to už dlouhá doba?

Odpověděl: Markéta Kordová
Lado, opět Vás zdravím.
Díky za zpětnou vazbu, poděkování vždy mile potěší.
Jak jsem uváděla v předešlém dotazu, vir HIV přežívá na vzduchu v řádu minut. Chápu, že jste vystrašená, přece jen se nejedná o chřipku.
V minulé odpovědi jsem uváděla kontakt na AIDS/HIV (800 800 980) linku, pro Váš klid, můžete tam zavolat a celou situaci více a podrobněji popsat, a zkonzultovat.
Také se můžete nechat po inkubační době otestovat, ať máte 100% jistotu a především klid. Testy na HIV jsou zjistitelné testem nejdříve za 3 týdny od nákazy/bezpečně až za 2-3 měsíce.
Pokud jste se poranila o injekční matriál u zubaře, nemusí nutně znamenat, že byl materiál infekční. Nebo víte, že jde o infekční materiál?
Stačí to v tuto chvíli takto?
Mějte se hezky, MK