Problémy s plicemi - marihuana
trouba
Dobrej den, už nekolik dni brazdim po internetu a hledam ruzne odkazy kde bych nasel informace k problemum ktere me trapi... Mam 25 let, 10 let kourim cigarety a posledni 2-3 roky taky i marihuanu. Ne vsak jenom obcas, ale v prumeru asi tak kazdej druhej den. nikdy mi ani ciga ani marihuana nespusobovali temer zadne komplikace, az najednou pred par tydnama jsem zacal vykaslavat nechutni husty hleny, kterych farba me hned znepokojila. Hleny jsou hodne tmavo hnedy az cerny, a vylezaji ze mne kazdy den uz hodne dlouhu dobu. na internetu jsem se na vsech strankach docetl, ze takova farba hlenu signalizuje jenom ty nejvaznejsi onemocneni plic, od rakoviny az po plicni abscesi, a to me vylekalo tak, ze kvuli tomu uz nevim ani spat a mam pred ocima jenom ty nejhorsi scenare. je mozne ze kdyz ze sveho zivota uplne vysadim kour marihuany a taktez tabaku ze hleny zmizi a ze to neznamena hned vaznou plicni nemoc? uz tyden a pul jsem se marihuany ani nedotkl avsak cigarety jse mi podarilo zatim jenom omezit. nejhorsi je ze i kdyz znam hodne lidi ktery marihuanu kouri i dele nez ja, nikto z nich takove hleny ani nevidel...

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
rozumím vašim obavám a jsem ráda, že jste našel odvahu a napsal nám.
Bohužel nedokážeme takhle na dálku posoudit, co je důvodem vykašlávání tmavých hlenů, o kterých hovoříte. Mohou, ale také nemusí, souviset s kouřením marihuany nebo cigaret. Těžko posoudit.
Ať už je to jakkoli, rozhodně bych vám doporučila obrátit se na odborníka. Zajděte k lékaři a popravdě mu řekněte, jaké máte obtíže. Nejspíš vás čekají nějaká vyšetření. Ale jedině díky nim bude možné zjistit, o co jde.
Určitě není  jednoduché žít s pocitem, že jste možná vážně nemocný. Nicméně bez vyšetření není možné zjistit, co se s vámi děje. A byla by škoda, pokud jde o nějaký nezávažný problém, oddalovat zjištění pravdy a zbytečně se trápit. Stejně jako by byla škoda promarnit čas v případě, že by šlo o problém vážnější. Zkuste tedy sebrat odvahu a zajít k lékaři. A možná by nebylo od věci svěřit se někomu blízkému, kdo by vás podpořil nebo i doprovodil. Kdybych se mohla přimluvit, neodkládejte to. Už teď zníte vystrašeně. Není tedy lepší vědět, na čem jste, než se neurčitě trápit? Co vy na to?
Budu ráda, když napíšete, jak to vypadá, případně názor vašeho lékaře.
S přáním hodně odvahy a dil, a aby se vše brzo vyjasnilo,
Gabriela Minařík.