Preventivní prohlidka
Kocka
Zdravím mám nastupovat do práce, kde mě chtějí brát krev skrz drogy. O víkendu jsem měl jednu čáru mefedronu a asi půl extáze. Těchto dvou bych se asi nebál, extáze 5 dní a mefedron nevím ale nemyslím si že to bude dlouho. Je tak ? Další problém je tráva...kouřím jí řekl bych každý druhý den, někdy každý...a ta je v Krvi detekovatelná řekl doktor 2 týdny. Je to reálné že za ty 2 týdny tam nebude tráva dohledatelna ? Diky za odpověď

Odpověděl: Amrit Sen
Kocko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení, může být na místě. Testování na drogy se při vstupních prohlídkách zpravidla neprovádí. Když, tak pouze se souhlasem případně testovaného, zejména ve velmi specifických typech zaměstnání. Pokud volíte jedno z nich, víte, jaké důsledky takové odmítnutí může být, a je na Vás, abyste z prosté lidské odpovědnosti zvážil, jestli se pro výkon takového zaměstnání hodíte. V sázce mohou být statky, bezpečí, zdraví a život nejen Váš, ale i dalších lidí...
Přidávám přehled o detekovatelnosti u nás často užívaných drog:
Přítomnost drog se většinou, v závislosti na druhu testu, ale zejména na frekvenci užívání, množství a kvalitě drogy, také na metabolismu každého testovaného, detekuje zhruba v těchto časových úsecích:
Marihuana  (THC)
Detekce z moči 1 - 30 dní, výjimečně déle, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do 14 dní
Detekce z krve do 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do 10 dní
Pervitin
Detekce z moči 3 - 21 dní, v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
Detekce z krve 1 - 3 dny
Extáze
Detekce z moči max. 14 dní, při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne
Detekce z krve 1 - 3 dny
Kokain
Detekce z moči do 12 - 24 h
Detekce z krve do 24 h, v závislosti na intenzitě předchozího užívání
Heroin a další opiáty
Detekce z moči 2 - 3 dny
Detekce z krve 1 - 2 dny, v závislosti na intenzitě předchozího užívání. Některé opioidy, např. Metadon, mohou být detekovány až 6 dní od užití.
Benzodiazepiny
Detekce záleží na vylučovacím poločasu - u krátce působících lze látku detekovat po několika dnech, u dlouhodobě působícího Diazepamu a dalších, až 3 týdny, vzácně déle.
LSD, psylocybin, psylocin a další halucinogeny
Detekce z moči 1 - 3 dny, při intenzivnějším užívání až 5 dní od posledního užití
Detekce z krve 1 den
Doba, po kterou lze výše uvedené drogy zjistit ze slin a potu, je obdobná jako u testů ze vzorku krve.
Stačí takto? Přeji Vám vše dobré, kykoli napište, buďte na sebe i ostatní, opatrný,
Amrit Sen.