extáze
XxX
Chtěl bych si vzít extázi ale mám trochu strach s toho že jsem astmatik(skoro ne ale doktorka tvrdí že prý "trochu" ano...nijak to na sobě nepociťuji)ale beru prášky singulair a zyrtec ráno a věčer....Chtěl bych vědět jestli by mi extáze s s kombinací s těmito léky mohla přinést nějaké problémy a naco bych si mněl dávat pozor až extázi požiju :).....děkuji za odpověď....

Odpověděl:
Extáze patří mezi ilegální drogy a její užití nese celou řadu rizik (více viz www.drogmem.cz, www.lf3.cuni.cz/drogy, www.extc.cz, a samozřejmě i na zdejších stránkách). Pokud ti lékařka diagnostikovala astma, je to pro tvůj organismus samo o sobě zatěžující stav. Hazardovat se svým zdravím v takovémto případě mi přijde přinejenším bláhové. Co se týká interakcí mezi léky, které užíváš a extází (MDMA), tak bych výraznější farmakologické interakce nepředpokládal. Pokud se přeci jen rozhodneš extázi užít (a rozhodně ti to nemohu doporučovat), tak bys měl respektovat několik základních pravidel, které mohou minimalizovat rizika užití této drogy. Tj. zejména nekombinovat drogu s žádnou jinou (a to ani alkoholem a kanabisem), neužívat najednou více různých druhů extáze (není vždy pravdou, že tableta extáze obsahuje skutečně pouze MDMA), dbát na dostatečný pitný režim (tím mám na mysli zejména minerální vody a né přehnanou konzumaci čisté vody), v případě, že se jedná o užití v prostředí taneční party dbát na to, aby nemohlo dojít k přehřátí organismu (netancovat bez přestávky, najít si čas na odpočinek mimo klub nebo v chillout zónách). Ovšem ani všechny tyto základní pravidla tě neuchrání některým rizikům souvisejícím s užitím extáze (neurotoxicita, poruchy imunity ...) a ty ostatní zcela nevyloučí (dehydratace, přehřátí a serotoninový syndrom, rhabdomyolýza, infarkty myokardu apod. dokonce ani případnou smrt ne). Tomáš