Probíhající/nadcházející studie
METHew
Dobrý den,
chci se zeptat jestli u nás (v ČR) aktuálně probíhají, nebo se připravují, nějaké studie/výzkum týkající se drogové závislosti, či uživatelů drog do kterých je možné se zapojit. Případně jestli u nás vůbec takové studie probíhají a kde k nim nejlépe získat informace/přístup (pouze otevřené nebo nadcházející).
Děkuji.

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
díky za důvěru. Nejrůznější výzkumy a studie drogové závislosti s vším souvisejícím, probíhají u nás i ve světě nepřetržitě.
Potřebné informace, nejlépe od konkrétních odborníků, můžete i s kontakty získat například zde:
Klinika adiktologie 1. LF UK Praha:
http://www.adiktologie.cz/
DiS - Drogový informační server, Drogové informační centru SANANIM:
https://www.drogy.net/databaze-kontaktu/drogove-informacni-centrum-sananim/
https://www.drogy.net/vyzkumy-a-studie/
Drogy - info:
https://www.drogy-info.cz/
Více o mezinárodních, především evropských výzkumech a mnoho dalšího:
Evropské monitorovací centrum pro drogy a drogovou závislost
EMCDDA - European Monitoring Centre for Drugs and Drug Addiction:
http://www.emcdda.europa.eu/
EMCDDA provozuje na svých stránkách databázi EDDRA (v rámci sekce Best practice portal / Tools). Tam můžete vyhledat ověřené projekty a zařízení pro prevenci a léčbu drogové závislosti v evropských zemích, včetně ČR:
http://www.emcdda.europa.eu/themes/best-practice/examples
Případně se můžete podívat také do Databáze neziskových organizací, které se věnují drogové problematice na webu Úřadu OSN pro drogy a kriminalitu.
Tam najdete kontakty jak na organizace ve světě, Evropě i ČR:
http://www.unodc.org/unodc/en/ngos/NGO-Database.html?ref=menuside
Přeji hodně úspěchů a radostné Vánoce,
Amrit Sen.