Dithiaden
Nikol
Dobrý den, mám nutkání si vzít prášky, abych měla od všeho už klid. Jsem úplně na dně psychicky i fyzicky. Nic nejím, skoro nepiju. Za 14 dnů jsem shodila 8kg.jenom zvracím z nervů. Co se stane po sněžení 8dithiadenu? Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Nikol,
nevím, co se stalo, že posledních 14 dní nejíte a skoro nepijete a od nervů zvracíte.
Předpokládám, že se buď stalo něco vážného, nebo jste na tom byla psychicky a fyzicky špatně už dříve a situace se nějakým způsobem vygradovala.
Nemám tušení, jestli jste v minulosti vyhledala nějakou pomoc, jestli máte nějakého lékaře, nebo i jen někoho blízkého, na koho byste se mohla obrátit. Z praxe ale vím, že v podobných situacích má člověk často pocit, že nikdo takový v okolí není, nebo si sám ani takovou pomoc nezaslouží. Jak jste na tom vy? Našla byste mezi svými známými nebo blízkými, nebo i mezi lékaři, kolegy z práce, přáteli, někoho, na koho byste se mohla zkusit obrátit? Někoho, kdo kdyby byl v podobné situaci jako je ta vaše, mohl obrátit na vás?
Rozumím tomu, že přemýšlíte o tom vzít si léky a mít klid. Možná myslíte klidem spánek, možné ale také reálně uvažujete o sebevraždě. Je to tak?
Pravdou je, že máte plné právo o svém životě rozhodovat. Nikdo vám nemůže diktovat, co máte nebo nemáte dělat. Na stranu druhou si říkám, že sebevražda je nevratné a definitivní řešení. Nikdo pořádně nevíme, co bude pak - jestli nic, klid, nebo co vlastně. Možná tedy není od věci vyzkoušet i všechny ostatní varianty. I vy jste si nakonec dokázala v téhle situaci sednout k počítači a napsala jste na naši poradnu. Napadá mě, jestli i to není způsob jak si říct o pomoc a zkusit se o sebe postarat. A stejně jako máte právo rozhodovat o svém životě, máte právo i na podporu, pomoc a péči!!! Věřím, že si jí zaslouží každý, kdo potřebuje. V situacích, které jsou obtížné, kdy je člověk v krizi, sám, nevidí východisko, kdy uvažuje o sebevraždě, je možné se obracet na krizové linky a krizová centra. Když napíšete, která větší města jsou vám dostupná, pošlu vám ráda kontakty.
Jestli je to tak, že kolabujete fyzicky (s ohledem na nejedení a nepití by to nebylo nic divného) tak si také můžete zavolat záchranku (tel. 155). Není to žádná ostuda. 14 dní nejíst a skoro nepít je skutečně život ohrožující stav, který si zaslouží lékařskou péči.
K dotazu na Dithiaden:
Dithiaden je lék, který by vás mohl vlastně celkem utlumit. Nicméně problémy nevyřeší. Jakmile účinek léku opadne, budete jim muset čelit znovu. Co se stane po užití 8 tablet Dithiadenu vám nedokážu dopředu říct s jistotou. Možností je celá řada - od toho, že léky znovu vyzvracíte, přes to, že usnete, nebo budete omámená, a třeba ani nebudete dost dobře schopná kontrolovat, co děláte. Určitě víte, že Dithiaden se klasicky užívá spíše při akutních alergických stavech, astmatu apod. Svým účinkem tlumí ne jen alergické projevy, ale i celkově centrální nervový systém. Díky tomu může navodit jak pocity malátnosti a ospalosti, tak by mohlo dojít k tomu, že skutečně usnete. Může se stát i spousta dalších věcí (včetně nějaké špatné reakce na léky, vedlejší účinky apod.), ale nejspíš se po nějaké době proberete.
Naše poradna neumí zázraky, nedokážeme vaši situaci takhle na dálku vyřešit a asi vám ani příliš ulevit. Ale chci vám nabídnout, že se můžete kdykoli znovu ozvat a třeba zkusit napsat víc, o tom, co se děje. Popsat, jak se vám daří, jak se cítíte, a třeba přijdete nebo společně přijdeme na to, co nebo spíše kde by vám mohli pomoci.
V tuto chvíli vám posílám kontakt na nonstop pražskou krizovou linku 222 580 697, třeba v sobě najdete ještě kousek odvahy a zkusíte jim zavolat.
Podrobnější informace o lince zkopírované z jejich stránek:
Na čísle 222 580 697 je poskytována nonstop telefonická krizová pomoc (24 hodin denně, 365 dní v roce). Kontakty jsou anonymní, volající nemusí (pokud sám nebude chtít) sdělovat své jméno ani místo pobytu. Hovory nejsou nahrávány, nezobrazuje se ani číslo volajícího. I z těchto důvodů není možné zpětné volání klientovi či reagování na zprávy SMS.
Pražská linka důvěry poskytuje poradenství a krizovou intervenci také online prostřednictvím chatu
Internetové chatové poradenství (linka důvěry) je k dispozici na adrese www.chat-pomoc.cz
Provozní doba chatu:
Pondělí 15:00 - 21:00 hodin
Úterý 9:00 - 21:00 hodin
Středa 9:00 - 21:00 hodin
Čtvrtek 15:00 - 21:00 hodin
Pátek -
Sobota 15:00 - 21:00 hodin
Neděle -
chat je anonymní, není nutné zadávat skutečné jméno, pokud si tak nepřejete, veškerá komunikace je po ukončení chatu automaticky vymazána (na obou stranách), vždy komunikuje jeden klient s jedním pracovníkem, který se mu plně věnuje, doporučená maximální délka chat komunikace s jedním klientem v jednom dni je 90 minut
Budu ráda, když se znovu ozvete.
Zdraví,
Gabriela Minařík.