Bojim se o moji holku
Psycho
chodim z holkou kterou moc miluji a chci ji strašne pomoct,což se do jisté míri daří.Jenomže ja o drogach nic nevim a ona mi pořad říka ,že má chutě.Ja nevim co mám dělat,aby si nakonec nešlehla.Já ji nebudu moct do nekonečna hlídat a bojím se.Teď abstinuje,ale mám velkej strach a bojím se o ni,proto že ji strašně miluji.Múžete mi nějak poradit?Byl bych moc rád.Ďekuji Adrian.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, z Vašeho dotazu je patrné, že se o svou přítelkyni opravdu hodně bojíte. Dejte ale pozor, aby Vás strach o ni nakonec nepohltil. Závislost je v první řadě problémem toho, kdo drogy bere nebo bral a hlavně on (ona) by se měl starat, aby to vydržel bez nich. Tím, že Vám přítelkyně neustále opakuje, že má chutě, si Vás docela dobře drží v pohotovosti. Dá se na to jistě svést spousta věcí a nedostatků a omluvit mnoho problémů. Nechci jí křivdit, ale můžete ji v takové situaci brát jako rovnocennou partnerku??? Spíš mi to připadá, že máte dítě, které musíte neustále hlídat a starat se o něj. Nepřipadá mi to jako příliš vyrovnaný vztah, ale samozřejmě nemůžu vědět, jak to doopravdy je. Jestli se chce partnerka léčit, nebo potřebuje podporu v abstinenci, je mnoho možností. Ráda Vám nějaké napíšu, když budete chtít, ale také si myslím, že by si takové věci měla zjišťovat sama. Může například zavolat k nám do K-centra a celou situaci s námi probrat (tel. 283 872 186). Samozřejmě i pro Vás jsou možnosti kam zajít a poradit se co dál. Nezapomínejte ale hlavně, že Vaše přítelkyně je dospělý člověk, kterému nejvíc prospěje, když s ním jako s takovým budete jednat, i když to možná zní krutě. Myslete také na sebe a držím palce, ať to všechno oba zvládnete.