Mononukleóza a drogy
Miky
Dobrý den, před měsícem jsem měl mononukleozu, zabraly mi antibiotika, ale musím držet dietu ještě dalsi měsíc. Chtěl bych se zeptat, jestli by se mi něco přihodilo kdybych si za 2 týdny dal extázi (půl tablety). Na JT jsem byl naposledy minuly týden mám je prý už celkem v pořádku. Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás, Miky.
Extáze (stejně tak všechny další drogy), jsou pro játra toxické, to znamená, že je to velká zátěž pro organismus i v moment, kdy je organismus zcela zdráv. Pokud jste právě prodělal mononukleózu nebo jiné infekční onemocnění zasahující játra, pak jsou jakékoliv drogy o to nebezpečnější než kdy jindy. Po léčbě mononukleózy se doporučuje alespoň roční abstinence (platí to i pro alkohol). Je to pouze orientační informace, záleží na individualitě organismu, jaterní testy se mohou vrátit do normálu dříve, ale i později. Vždy existuje riziko, že játra, která jsou již poškozena, budou další zátěž zvládat obtížně. To byste měl brát v potaz. Dodržovat léčebný režim, pravidelné kontroly u lékaře, držení diety, abstinence, užívat léky, tak jak máte a zbytečně neriskovat své zdraví.
Nicméně, je dobře, že si sháníte informace, doporučuji se jimi držet.
Mějte se hezky, přeji, ať se brzy uzdravíte.
S pozdravem, MK