Vysádzanie lexaurinu
Veron.BK
Dobrý deň
Kedze som mala strašne zle obdobie- problémy v praci,potrat, úmrtie môjho oci na,lekár mi napísal Lexaurin. Lenže zostala dom na ňom závislá a brala 3roky. Z 3mg 3xdenne som sa dostala na dávku pol 1,5mg 3xdenne. Snažím sa ho úplne zbaviť, chodím k psychiatrovi a vysadila som aj Citalopram, čo mi predpísal. Lenže lexaurin mi tak vysadiť nejde. Mám triašku po celom tele, nepokoj,som nervózna... Chcela by som sa spýtať čo by mi tak najlepšie pomohlo na tieto ,,stavy,, pri vysadzani? Som hotová. Velmi pekne dakujem za odpoveď.

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den,
odeslala jste v podstatě podobné dotazy, na předchozí jsem Vám už odpověděla. Doplním jenom odpověď na Váš další dotaz, co by Vám pomohlo při vysazování. Důležité je, jestli budete vysazovat až v průběhu těhotenství, nebo ještě předtím. V obou případech je nutné vysazovat postupně. Pokud nejste těhotná, jde využít podpůrnou medikaci z nenávykových léků, například nízké dávky neuroleptik na zmírnění úzkosti a na podporu spánku, případně antiepileptika, které zmírňují úzkost a úspěšně se využívají při vysazování benzodiazepinů. Pokud ale budete těhotná, medikaci nelze využít a budete muset snižovat postupně. Vždy je nutné posoudit riziko a přínos - pokud by Váš stav byl nepříjemný, měla byste silné abstinenční příznaky a cítila byste se ve stresu počas těhotenství, pak se radši benzodiazepiny ponechají, protože stres matky působí negativně na plod počas těhotenství. Vždy je ale snaha snížit benzodiazepiny co nejvíc to jde.
S pozdravem,
VP