Co dělat když manžel užívá kokain?
Manželka
Dobrý den,
prosím o radu co dál...
S manželem jsem 19 let a máme dvě deti.Pred cca třemi roky jsem manzela podváděla asi rok a půl a chtěla odejít ,proč k tomu došlo vám podrobně popisovat nebudu,měli jsme problémy v sexu,se žárlivosti...
Nakonec po manželově naléhání jsem zůstala s ním ,ale ne jen kvůli němu ,ale i kvůli dětem a sobě,nepřestala jsem ho mít ráda.Po pár měsících jsem zjistila,že začal užívat kokain.
Potom znova a znova a znova.Jednou jsem ho dokonce našla v kuchyni při tom. Už je to asi 1,5 roku co vím že to bere,nevím jak často,tvrdí jednou ze jen výjimečně,pak zas že už vubec,ale zase na to vždycky přijdu.
Vždy proběhly výměny názorů,zkoušela jsem po dobrém v klidu,po zlém že odejdeme,ale evidentně nepomáhá nic.
Nechci ho opustit,ale ani to nechci tolerovat a přehlížet, hrozně mě to trápí a nevím co dělat.Bojim se o něj,bojím se o finance,bojím se jak to může ovlivnit děti.
Budu ráda za jakoukoli radu. Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
určitě není dobré dělat jako že nic, zároveň ale nesahat hned k radikálním řešením, ta jsou v záloze vždy. Nejlepší bývá s partnerem mluvit co nejotevřeněji, a pokud to nikam nevede - což je asi Váš případ - pokusit se o společnou návštěvu odborníka, který by Vám pomohl se vzájemnou komunikací. Často to, co nejde doma v kuchyni, jde překvapivě mnohem lépe na neutrální půdě, navíc s třetí a nezávislou stranou. Pokud by byl manžel radikálně proti a nebyl ochoten spolupracovat, pak se určitě běžte poradit sama, protože i tak Vám to pomůže vymotat se z nikam nevedoucích cest, které jste zatím zkoušela volit. Utřídíte si myšlenky a otevřou se Vám nové možnosti.
Pokud byste měla zájem, můžete se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky nebo mailem, kontakty najdete na stránkách.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
Přeji hodně štěstí,
S pozdravem
Jana Žáková