Obnovení buněk od začátku abstinence
Joe
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat. Když přestanu hulit marihuanu, po jaké době se mozek od posledního jointa zotaví (za jak dlouho se obnoví neurotransmitery), kdy bude mozek fungovat naplno? Děkuji předem za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Joe,
na takovou otázku není možné jednoduše odpovědět. Jde o poměrně složitou problematiku, která nemá jednoznačné závěry.
Záleží zde na spoustě proměnných - např. jak často a jak intenzivně dotyčný kouřil, co přesně kouřil (resp. jaký byl obsah účinných látek), jak dlouhou dobu takto marihuanu užíval, zároveň jde i o to, jak funguje jeho tělo, resp. jak rychle a jak dlouho se budou z tuků i v době abstinence uvolňovat uložené látky a jak rychle je jeho tělo dokáže vyloučit, a v neposlední řadě jde i o to, co máte na mysli pod "obnovou neurotransmiterů".
Když byste se podíval podrobněji na studie na toto téma, jejich závěry se rozchází, a to i v závilosti na tom, co vlastně sledují a jak přesnou technologii k výzkumu užívají. Některé výzkumy naznažují, že se velká část deficitů stabilizuje a vrátí k normálu po několika týdnech abstinence, jiné (často ty novější) naznačují trvalé následky v oblasti těchto funkcí.
Jedna z přehledových studií, která sama o sobě je více než 7 let stará, je dostupná i s odkazy na předchozí studie například zde:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3037578/
Pochopitelně zde navíc hraje roli i individuální vnímání zlepšení. Obecně může pomoci nasadit na nějakou bohu MagneB6 a pyracetam, snažit se abstinovat jak od marihuany, tak dalších látek (včetně alkoholu), držet se zdravého životního stylu včetně dostatku pohybu, zdravé stravy a pitného režimu.
Stačí vám to takto?
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Gabriela Minařík.