špatný stav po pervitinu
sara
Dobrý den,
před týdnem jsem si asi po roce dala malou dávku pervitinu. Od té doby se cítím divně, takovým zvláštním způsobem mně bolí hlava, mám takové tlaky na hrudi občas se mi i špatně dýchá..nic mně nebaví, přijde mi, že neumím komunikvat s lidmi pořád přemýšlím o budoucnosti a pořád se bojím že už nikdy nebudu normální.. nemůžu se ani dívat na filmy nebo poslouchat hudbu ze všeho mám divný pocit.. už opravdu nevím co mám dělat prosím o jakoukoliv radu co by mi mohlo pomoct.. jinak užívám marihuanu ale i s tou se ted snažím přestat za poslední dva týdny jsem si dala asi jen třikrát protože poslední dobou jsem měla i po trávě ty tlaky na hrudi a zvláštní pocit. (jinak pervitin jsem dřív užívala tak 3krát do měsíce necelé dva roky) nevíte prosím čím by to mohlo být? moc děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Saro,
a děkuji za důvěru i za dotaz.
Bohužel nevím, jestli dokážu na vaši otázku uspokojivě odpovědět. Přeci jenom hraje v celé věci roli více faktorů - jednak sama užíváte léky, které jsou primárně určeny na psychické potíže, zároveň užíváte pravidelně marihuanu, a k tomu jste jednorázově experimentovala s pervitinem. Navíc jste v posledních dvou týdnech omezila i samotné užívání marihuany. Stav, který popisujete, jako nepříjemný, se vám neobjevil pouze v souvislosti s uřitím pervitinu, ale tlaky na hrudi vnímáte už nějakou dobu. I to byl důvod omezení užívání marihuany.
Tipovala bych, že by bylo nejlepší probrat všechny potíže s lékařem, předpokládám trochu, že máte nějakého psychiatra, nebo ne? Asi nebude nadšený z vašich experimentů, ale bez upřímnosti vám nejspíš nikdo příliš nedokáže pomoci.
Vnímám to tak, že nejste úplně v psychické pohodě, a proto berete léky. Nevím ale, jak dlouho ... takže by potíže mohly souviset s vlastním nasazením léků. Krom toho se řadě lidem příznaky psychických onemocnění nebo potíží zhoršují právě s příchodem podzimu. Další věc je, že už nějakou dobu kombinujete Trittico s užíváním marihuany, těžko říct, co přesně s vaším prožíváním tato kombinace dělá. Nicméně už proto, že vám nějakou dobu není nejlépe, zvážila bych vysazení marihuany. Jednorázové užití pervitinu mohlo už jen zintenzivnit předchozí potíže. Přeci jenom je to látka, která stejně jako obě předchozí, ovlivňuje fungování mozku a tím i vaše prožívání. V neposlední řadě si možná nepohodu udržujete sama tím, že se točíte v těchto myšlenkách, pozorujete se ... možná by vám upřímný rozhovor s někým blízkých, nebo právě vaším lékařem, psychiatrem, celkově hodně ulevil.
Obecnou radou je zkusit zůstat v klidu, mít po boku někoho, kdo vás vyslechne, nevystavovat se stresu, snažit se přijít na jiné myšlenky, popíjet meduňkový čaj (zklidňuje). Osobně bych doporučila držet se léků a vysadit vše ostatní, alespoň do doby, než se budete cítit lépe. Pokud by se stav nelepšil v řádu dní, max dvou týdnů, určitě zkuste přemoci stud nebo obavy a zajděte za doktorem. Objednací doby jsou obzvlášť touto dobou dlouhé. A neléčené psychické problémy, které přejdou do chronické podoby a na které se nabalí další potíže, se léčí o poznání hůře.
Přeji, aby bylo brzo lépe. A kdyby bylo potřeba, znovu napište.
Zdraví,
Gábina Minařík.