Vztah a drogy
Irish
Dobry den, mám přítele (22 let) nevím zda je závislý na pervitinu. Jsme spolu 2 roky, než jsme se poznali přítel užíval drogy skoro každý den 5 let v kuse. Poté co jsme spolu začali žít to omezil na jedu dávku měsíčně. Po roce a půl našeho vztahu jsem od něj odešla na 2 měsíce nelíbilo se mi jeho chování porad mi sliboval ze už drogy užívat nebude ale pokaždé když měl příležitost drogu užil. Poté toho vždy litoval a opet mi sliboval ze už nebude ale dělá to každý měsíc. Už nevím co dál přítele miluji a nechci bez něj byt ale s ním to taky nejde. K tomu je závislý i na marihuaně :( už jsem vyčerpala vše nic na něj neplatí nevím zda se snažit dal. Vždy když od něj odejdu nedá mj pokoj prosí mě ať se vrátím ze bude jiný ze se bude snažit ale víc než měsíc bez drog nevydrží a bez marihuany ani týden . Prosím o radu zda se takový člověk může vyléčit a neBo je to zbytečné. Předem děkuji .

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Dostat svůj život pod kontrolu může každý, kdo má dostatek motivace, chuti a ochoty změnit své vzorce chování. Je to, ale dlouhodobý terapeutický proces. Uvažoval někdy přítel o tom, že by se obrátil na odbornou pomoc? Hovořili jste o této možnosti, když mu to svépomocně dlouhodobě nejde a opakovaně selhává?
Také netuším, zda víte, že se můžete obrátit na naši specializovanou Poradnu pro rodiče, partnery a blízké a vše co je třeba zkonzultovat v osobním kontaktu. Bez ohledu na to, jak je na tom partner v tuto chvíli se svou motivací. Můžete se poradit Vy sama. To se mi zdá jako nejrozumnější řešení. Poskytujeme bezplatné služby, mohou být i anonymní. Stačí se jen objednat na uvedených číslech. Pokud se nedovoláte hned, buďte prosím trpělivá, v době kdy kolegové hovoří se svými klienty, telefony nezvedají. Když budete volat na mobil, zavolají zpět hned, jak to bude možné. Můžete se klidně odkázat na mě.
Doporučuji prozatím partnera do ničeho netlačit. Je fajn, že se Vám svěřil, to co teď prožívá, před Vámi netají, ale sdílí to s Vámi. Další řešení bych nechala až po té co se v osobním kontaktu poradíte, doplníte informace atd...
Poradna pro rodiče, SANANIM
Žitná 1574/51
Praha 1
mapa
Tel: 284 824 234, 739 268 527
Email: rodice@sananim.cz
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/co-nabizime.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/poslani.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/prijem-klientu.html
Tak držím palce, v případě potřeby klidně ještě napište.
Mějte se hezky, Markéta Kordová