odvykací léčby
Hanka
Zdravím,mám 22 letého syna závislého 6 let na drogách-nejdříve na trávě,pak do dnešní doby na drogách tvrdých.Chtěla jsem se zeptat,co je třeba k nástupu do léčebny a do které.Jsme z Mělníka.Jestli se musíme objednat,nebo doporučení od obv.lékařky. Děkuji za odpověď.Bxxxxxxxxxx

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Hanko,
píšete, že synovi je 22 let. Takže rozhodující je, co chce syn a jestli je to on sám, kdo chce do léčebny nastoupit.
Pokud si chce nástup domluvit sám, pak může jednotlivé léčebny obvolat. Zeptat se na možný termín nástupu a podmínky nástupu. Každá z léčeben funguje trochu jinak, nabízí jinak dlouhou léčbu, má mírně odlišné podmínky nástupu, trochu jinou podobu léčby a né každá má svůj vlastní detox. Někde je čekací doba týden, jinde více než měsíc. Někdy požadují doporučení odborníka, jindy to není podmínka.
To, že jste z Mělníka, nemusí hrát při výběru léčebny žádnou roli. Pacienti se neberou nutně podle spádovosti.
Seznam léčeben najdete například zde:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=6&r=#result
Jde o Mapu pomoci na stránkách www.drogy-info.cz, tento odkaz vám vyjede přímo seznam psychiatrických léčeben. Další možností je hledat detoxifikační zařízení, která jsou často podmínkou nástupu do léčby.
Pokud jste z Mělníka, pak nejblíž k vám je Psychiatrická nemocnice Kosmonosy. Jejich stránky najdete zde. Zde najdete podrobnější informace k oddělení K20, které se věnuje detoxifikaci a léčbě. Na telefonních číslech si můžete ověřit jednak volná místa, druhak podmínky nástupu, případně se přímo objednat. Zde jsou informace o detoxu a podrobné informace k nástupum, telefon 326 715 959 - na něm se můžete rovnou objednat na detox.
Pokud je to tak, že syn zatím pouze o léčbě uvažuje a není jasné, jak moc je opravdu rozhodnutý, pak by bylo možná lepší zajít v tuhle chvíli do kontaktního centra, které pracuje jak se samotnými uživateli, tak s jejich nejbližšími. Do centra byste tedy mohla zajít jak vy sama, tak oba společně, nebo i jen sám syn. Nejbližší kontaktní centrum máte nejspíš v Mladé Boleslavi. Zde přikládám kontakty:
http://www.os-semiramis.cz/centra/k-centrum-mlada-boleslav/
K-centrum Mladá Boleslav
Adresa: Ptácká 162, 293 01 Mladá Boleslav (mapa)
tel.: +420 724 290 697
e-mail: k-centrum-mb@os-semiramis.cz
Služby kontaktních center jsou zdarma, stačí se pouze objednat. Pracují zde odborníci v oblasti závislostí, kteří vám, vašemu synovi, nebo vám oběma, pomohou zorientovat se v možnostech léčby, budou mít přesnější přehled o volné kapacitě, podmínkách nástupu, zároveň pomohou z vyřízením detoxu, případně doporučující zprávou, vám dokáží doporučit jak postupovat směrem k synovi tak, abyste ho podpořila v rozhodnutí do léčby nastoupit.
Stačí vám to v tuto chvíli takto?
Kdyby bylo cokoli nejasné, napište. Stejně tak budu ráda, když dáte vědět, jak jste se rozhodla a jestli vám byla odpověď užitečná.
Vše dobré přeje,
Gabriela Minařík.