4 roky denně na perníku a opiu
Fox
Dobrý den.po 4 letech denno denním branim jsem přes půl roku čistá. Trpím depresí, úzkostí, přestala jsem komunikovat, ztrácím zájem o sex, jsem paranoidní vůči svému příteli. Nemám chut ani k jídlu, nemůžu spát. Mam sebevražedné myšlenky, několikrát uz jsem se pokusila o sebevraždu. Semtam si lupnu zoloft a je to lepší, ale potrebuji poradit co mam delat.. psychologum nevěřím,v minulosti mi nedokazali pomoct.. mam nekonecnou chut na pernik a opko. A nechut k vsemu ostatnimu.. citim se jak robot.. v praci a tak.. dekuji za odpoved ..

Odpověděl: Amrit Sen
Fox, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaší trýznivou situaci, tím spíš bych chtěl zdůraznit můj obdiv a respekt, že se držíte.
Nepíšete, jestli Vám k abstinenci dopomohla odborná podpora a pomoc, respektive, jestli jste se v minulosti nějakou formou léčila, či ne.
Troufám si odhadovat, že jste nejspíš terapií, ani doléčováním neprošla, protože byste věděla, co v takových situacích dělat, také jak pracovat s cravingem - chutěmi a mnoho dalšího.
Chápu Vaši nedůvěru k psychologům, vše je však o lidech, také o Vás, jak jste byla tehdy nastavená.
Dlouhodobý stav, jak jej popisujete, není ničím vzácným pro ty, kteří abstinují "na sílu", bez potřebného "vybavení", dovedností a informací. Takový stav nebývá udržitelný donekonečna...
Možná nevíte, že za úzdravu v souvislosti se závislostí, nepovažujeme abstinenci za samospásnou "entitu". K čemu by byla abstinence, pokud by člověk žil v neštěstí? Tím nijak nesnižuji její význam, naopak. Abstinence je nezbytnou podmínkou, součástí cesty ke spokojenému životu a jeho uchopení do vlastních rukou.
Úzdravou rozumíme stav, kdy člověk získá, naučí se, udrží a dál rozvíjí schopnost žít v kvalitních, vstřícných rodinných, partnerských, přátelských a pracovních vztazích, také k sobě samému, s okolím i světem. Tedy žije spokojeně, šťastně, ku prospěchu svému i ostatních.
To je vysoká, ale dosažitelná meta.
Mám na mysli i pro lidi s psychickými potížemi, poruchami, nebo nemocemi. Vždy jde o běh na delší trať, který vyžaduje vytrvalé úsilí, poctivou práci na sobě, otevřenou mysl a odvážné, upřímné srdce. Na začátku aspoň od každého trochu.
Jsme v dlouhodobém kontaktu s mnoha uzdravenými, jejichž příběhy se podobaly Vašemu.
Žijí spokojený, pestrý život, umí se radovat a žít na plno bez drog, zvládají radosti i starosti běžného dne a jsou inspirací, jak pro závislé, kteří ještě "bojují", nebo se ještě nerozhodli, tak pro nás, pracovníky v pomáhajících profesích,  také pro ty, se kterými se v "pěně dní", běžně setkávají...
Že jich stále přibývá, nám dává naději a elán do další práce.
Potřebujete odbornou podporu a pomoc. Závislost je velmi precizní lhářka a manipulátorka, neskákejte jí na lep. Vyhněte se budování bariér, které pracují pro ni a Vás dělí od možného štěstí a úplné úzdravy.
Mám na mysli, že má li nastat obrat k výrazný lepšímu, potřebujete nabrat síly, vyhnout se nadbytečným trápením a získat schopnost rychle, bezpečně a účinně zpracovávat k vlastnímu prospěchu například craving - chutě.
Potřebujete podporu, nejlépe terapii šikovného, zkušeného psychiatra - adiktologa, který bývá součástí týmů bezplatných adiktologických služeb, například adiktologických ambulancí, AT poraden, kontaktních center, oddělení léčby závislosti psychiatrických léčeben a nemocnic, nebo terapeutických léčeben.
Zavolejte nejlépe do nejbližší adiktologické ambulance, AT poradny, (případně do kontaktního centra, kde ale můžete přijít do styku s aktivními uživateli návykových látek) a domluvte si termín schůzky.
Služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně. Jak jsem psal, "Váš" člověk, bude nejlépe psychiatr - adiktolog/žka.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušený odborník navrhne konkrétní kroky, které můžete pro svou úzdravu a zlepšení momentální situace podniknout, jak pracovat se zmíněnými chutěmi a mnoho dalšího.
Získáte přijetí, pochopení, podporu a účinnou pomoc, včetně užitečných informací a případných dalších kontaktů.
Návštěvu, rozhovor, konzultaci neodkládejte, uleví se Vám.
Můžete si sjednat průběžnější schůzky, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, jak bezpečně reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas.
Se zmíněným lékařem můžete probrat možnosti vhodné terapie, Vám "na tělo", včetně případné medikace, kterám Vám, pokud by přicházela v úvahu, mohla rovněž výrazně pomoci.
Nezůstávejte v tak tíživé situaci sama. kromě odborníků se svěřte o tom, co prožíváte, někomu z "bezpečných" blízkých, komu důvěřujete.
Pokud máte možnost, zajděte, lépe navštěvujte mítinky svépomocného společenství NA - Anonymních Narkomanů, uzdravujících se a uzdravených závislých, kde se už mnoha generacím závislých po celém světě, díky vzájemné podpoře, jednoduchému, ale velmi efektivnímu 12ti krokovému programu a skutečnému přátelství, daří společně uzdravovat, spokojeně, šťastně žít a předávat svou zkušenost dalším potřebným.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na odborníky, bezplatné i anonymní služby, obratem pošleme.
Jak je podle oblasti a typu služby, zařízení, můžete vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Adresy mítinků s kontakty a informacemi o svépomocném společenství:
NA - Anonymní Narkomani CZ
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
NA - Narcotics Anonymous World Services
https://www.na.org/
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak Vám je, jak se cítíte a jak se situace vyvíjí. Také, jestli Vám odpověď byla užitečná.
Fandím Vám, držím všechny palce.
Přeji vše dobré, kdykoli napište, jsme tu pro Vás.
Amrit Sen