Droga
Lalinka
Dobrý den chtěla bych se zeptat mám kamaráda který je závislý na drogách a chce odeme pomoc ale já vůbec nevím jak chce se z toho dostat ale já nevím s čím mám začít prosím poraďte mi děkuji

Odpověděl: Jiří Tupý
Dobrý den Lalinko,
kamarád Vám zřejmě důvěřuje, proto Vás požádal o pomoc. Je od Vás pěkné, že mu s jeho situací chcete pomoct. Sdělil Vám kamarád, o jakou formu pomoci by se mělo jednat? Umím si například představit, že byste ho doprovodila na první schůzku do některého ze zařízení pracujících s lidmi se závislostí. Ty další kroky směrem k léčbě a abstinenci už budou zejména na něm, přestože pro něj můžete i nadále představovat důležitou podporu.
Zařízeními prvního kontaktu mohou být kontaktní centra pro drogově závislé (k-centra, káčka). Tam může kamarád zajít nebo se rovnou telefonicky objednat na bezplatnou a případně i anonymní konzultaci. Dalšími zařízeními, na které se můžete s kamarádem obrátit, jsou adiktologické ambulance. Odkud jste? Pokud napíšete, pošlu Vám kontakty na tato zařízení v okolí.
Pokud budete chtít situaci ještě více probrat Vy sama, můžete zavolat na naši poradenskou linku s číslem 283 872 186, která je v provozu každý den (úterý - pátek 9:00 - 20:00, sobota - pondělí 13:00 - 20:00).
S pozdravem
Jiří Tupý