mariuhana a řízení auta
Lillien
dobrý den,v pondělí 16.jsem Vám dávala dotaz ohledně mariuhany a leukocytův moči.Moc Vám děkuji za odpověď,syn vybere antibiotika apotom se provedou vyšetření ohledně funkce ledvin,no a uvidíme.Ale nyní bych se chtěla zeptat,jak je to s kouřením mariuhany a řízením auta.Syn mi tvrdí,že když se vykouří,tak se může jet na druhý den,že v případě vyšetření by se ukázalo,že to nebylo čerstvé a tudíž to není postihnutelné.Moc se mě tomu nechce věřit,nevím.Právědnes jsem četla na internetu,že mladík havaroval s autem a následně byl positivní na mariuhanu.Strhla se velká diskuse,že feťáci by měli zmizet ze silnice a mnoho dalších vět.Policie psala,že mu byl odebrán řidičský průkaz a pokuta může byt až 50 000,-.Proto se ptám,jestli je opravdu posuzováno a pozná se,jestli se vykouřilo a sedlo za volant stejně,nebo se pozná,že je nález staršího data a nepostihuje se?V tomto bych chtěla mít jasno a prosím jak budete moci,napište.Moc děkuji .

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
to co říká syn není tak až úplně pravda.
Velice záleží na tom, jaký toxikologický nález bude v krvi. Je možné, že i při vykouření THC den před kontolou policie by bylo v krvi nalezeno THC. V tomto případě závisí na tom, jak náruživým kuřákem marihuany jedinec je, jak často kouří marihuanu, jestli je chronickým dlouhodobým kuřákem marihuany, na konstituci a obsahu tělesného tuku (THc a obecně všechny kanabinoidy vytvářejí depa v tukové tkáni, zte které se pomalu uvolňují) atd. Obecně lze tvrdit, že u chronického uživatele konopí i po několikadenní abstinenci bude nalezena v krvi koncentrace THC nad stanovený limit (2ng/ml podle nařízení vlády) a bude tedy považován za nezpůsobilého k řízení motorových vozidel.
Stačí takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec