Přestat definitivně
Mauren
Dobrý den, brala jsem pravidelně pervitin, před dvoumi lety jsem s tím přestala. Ale mam vždycky obdobi zhruba jednou za tři měsíce, že si na to vzpomenu a musim si dát a chtěla bych odbourat i toto, protoze nechci mit s tim uz nic spolecneho, jinak me to uz vubec neláká, mám to v hlavě , že to prostě nechci, ale jednou po těch pár mesicich si prostě dam, vzdycky si reknu, ze me to po takove době nepoškodi, ale chtěla bych se zbavit i tohoto. Diy

Odpověděl: Amrit Sen
Mauren, zdravím Vás,
díky za důvěru a upřímnost. Mám za to, že už jsme spolu v minulosti komunikovali, opravte mě, jestli se pletu.
Máte můj obdiv a respekt, že jste dokázala svoje užívání tak výrazně omezit. Závislosti jste však, podle toho, co píšete, ohlávku nenasadila. Prosadila si své místo na slunci "kvartálním" užíváním. Pokud jí zmíněnou ohlávku nenasadíte, může se v podstatě kdykoli stát, že se nekontrolovaně "rozjedete" a budete na tom hůře, než kdykoli v minulosti. Proto bych Vás rád jakkoli podpořil v rozhodnutí svoje užívání řešit. Je zcela na místě.
Jak jsem psal, kus poctivé cesty jste urazila, teď nezbývá, než ji "dotáhnout". Cesta k úzdravě je vždy během na delší trať a má li být úspěšná, potřebujete odvahu, vytrvalost, otevřenou mysl a upřímné srdce. Do nového startu aspoň od každého trochu.
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor. Potřebujete vše osobně otevřeně probrat s někým z týmu adiktologických služeb, vyhledat odbornou pomoc. Nesejde na tom, jestli si vyberete adiktologickou ambulanci, nebo AT poradnu. Zvolit můžete i kontaktní centrum, tam však přijdete do kontaktu s akutními uživateli drog. Zvažte, co je pro Vás bezpečnější.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na služby v okolí a dosahu, obratem pošleme.
Služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně.
Citlivější informace můžete napsat do skryté poznámky, nebo budete li si přát, nezveřejníme naši komunikaci vůbec. Pošleme kód, po jehož vložení na patřičné místo úvodní stránky poradny, se ukáže jen a pouze Vám.
Jak vyhledat kontakty, podle oblasti a podle typu služby, zařízení, už také víte, pro jistotu znova:
Drogová poradna, rubrika Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Při osobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušený odborník, odbornice, doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného pro sebe můžete udělat. Také, jakých chyb se vyvarovat, při minimalizaci rizik a nadbytečných trápení.
Získáte pochopení, podporu, pomoc a důležité informace, včetně návodů, které Vám mohou zpříjemnit život. Bez radosti by změna neměla velký smysl, cílem léčby závislosti, považovaným za úzdravu je spokojený život, s kvalitními vztahy, ať už rodinnými, partnerskými, přátelskými, pracovními, nebo k sobě samému.
Doporučuji Vám si sjednat pravidelnější průběžné schůzky, konzultace, abyste byla pevnější v kramflecích a věděla, jak reagovat v situacích, které přinese čas. Ušetříte spousty energie, promrhaného času a především zklamání z dalších "selhání".
Pokud jste z Prahy, Brna, nebo okolí, doporučuji Vám navštěvovat svépomocné společenství NA - Anonymních Narkomanů, kde se daří mnoha generacím závislých na celém světě, díky návštěvám mítinků a jednoduchému 12 ti krokovému programu, úspěšně uzdravovat:
NA - Anonymní Narkomani CZ: https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
NA - Narcotics Anonymous World Services: https://www.na.org/
Pokud budete mít možnost a vůli navštěvovat, nebo aspoň navštívit oboje, mám na mysli odbornou adiktologickou službu i společensví vzájemně se podporujících uzdravených a uzdravujících se závislých, značka ideál.
Nemáte co ztratit, můžete jen získat. Věřím, že budete překvapená, jak příjemné a radostné může být "dobití baterií", ať už s odborníky, nebo s novými uzdravenými, nebo uzdravujícími se přáteli s podobnou zkušeností.
Přeji Vám vše dobré, držím všechny čtyři palce!
Kdykoli napište, Amrit Sen.