pervitin-z jiného úhlu
Miky
Dobrý den pokusim se zeptat stručně a zřetelně..beru pervitin asi 8-9 let s ruznymy pauzami v celku tak rok a třičtvrtě řekněme,dříve se mi jen výjmečně stalo že bych u sebe měl perník déle než ty první čtyry dny,a i když sem měl kolikrát dost peněz i drog,vždy sem to ruzně prožral a ruzně dalšim lidem to nějak poskytnul,peníze vyházel za blbiny jakkoliv ruzně,a samozřejmě automaty uměli sežrat i sebevětší sumu...jestli se mi to za těch cca 8 let povedlo třikrát tak se nemýlim moc,a třeba to byla taky jen jedna čára..čili dojezd a nutkání sehnat nové,poslední půlrok se ale situace otočila,protože v našem městě automaty zrušili,dostal sem 1.stupen duchodu na špatný pohyb nohou + práci mám na zkracený uvazek..a do toho sem poznal snad nejlepší kontakt v mém životě a do toho sem nějak zrozuměl co se týče utraceni peněz pod vlivem,a nebo rozdávání bezmyšlenkovitě pika v euforiíí,a to má za příčinu že za ten poslední půl rok se mi snad až na pár dnů nestalo že bych u sebe nic neměl,spíš naopak..najednou sem začal chodit spát třeba 5 nocí ze 7 v týdnu i přesto že sem to užíval celý den a dal sem si i v 11 večer a přesto sem ve 2 usnul,ale co mě někdy opravdu dost znáročnuje psychiku je to že mě na tom skoro nic nebaví,to že ted píšu hodně to je situace kerá nastavá tak z 30% času pod vlivem,sem tam se mi stane že se seknu na fortuně do utkání a študuje do puntíčku ale to je taky spíš jen malokdy,opravovat věci mě přestalo bavit,běhat po městě taky,automaty mi zrušili,a opisování ruzných článků a statistik se mi taky už vubec nechce jelikož to skončilo stejně vždy nedopsané v koši,ale jediná věc která mě naopak začala bavit tak o 80% víc a to mě bavila i předtim,ale né tak extremně je masturbace,po každé čáře hned myslím na to jak uteče 15 minut a já si to užiju dělám to mnohokrát denně,nejhorší ovšem je že když vidim v pardubicích po městě chodit nějak ruzně pěkné ženské nutkavě je musim pozorovat,a nejradši bych si je i fotil abych si je zapamatoval pro můj nový příběh při masturbaci,což ovšem je dost těžké aby to neviděla a za druhé docela mě to i děsí,co dokáže každá čára nahnat za nadrženost,mohli byste mi prosím říct nějaké vysvětlení k tomu jak je toto možné,případně jakkékoliv další poznatky k tomuto psaní,protože sice toto užívání neni ta pomaštěné na první pohled jako když3,4 dny nespim,ale zase je to jinak docela psychicky náročné..sice sem sii splnil svuj pikový sen po letech ato jít si lehnout vyspat se a ráno vstát a mít toho ještě spoustu,ale krom té hezké představy kerá mi dává pocit takové..těžko to popsat ale určité schopnosti,nepopíšu lépe..tak spíš je to trápení dost času,čekání než usnu třeba ve 3 ráno nebo taky vubec jako dnes,nejspíš kuli tomu že sem včera spal dýl hodin než normálně za těchto okolností,nehledě na to že mě někdy napadají dost nepřijemné schýzy jako že třebabrzo umřu,budu mít třeba nemocné děti a nebo že třeba v noci u domu zastaví policajti a bude zle,pač bydlim s rodiči a vubec...25let Miky šnupání... Proto vás prosím o přečtení a dání dohromady těch okolností co sem ruzně psal a napsat mi nějaké stanovisko k čemukoliv vysvětlitelnému,nebot se v těch pozitivních a negativních zážitcích už jisto jistě ztracim co je co a jestli je to reálné,což vim že někdy je nebo riziko zdravotních problémů určitě není jen panika (bohužel to nejsem schopen sepsat přehledněji,vím to že to tak je napsané ale nemožno to napsat lépe pokud chci zas říct pořádně jak se věci mají)Díky za cokoliv co odepíšete k něčemu co vám přijde že je prostě špatné (nemám na mysli samotné užívání pervitinu) co sem psal nebo nelogické nebo na co bych si měl dát pozor..případně třeba s tou nadržeností proč ted tak zvýšená a nebo proč mi přijde tak užásné jít spát amít dost pika u sebe,když přitom ten samotný proces tohoto úkolu (to usnuti jako) je spíš náročný,zdlouhavý atd..díky moc a ještě jedno pardon že tu sem píšu tak přehnanej,ale jinak bych se do této věci asi moc nedokopal a i když perníkáří rádi lžou o věcech keré jim nic nepřinesou jen sem jím líbí že to takle zní,tak vše co sem napsal je pravda pokud si to teda sám nenalhávám a v tom zmatku momentálním bych potřeboval trochu vysvětlení jako malému dítěti,kterému se dějou takto složité a náročné věci..ahoj

Odpověděl: Amrit Sen
Miky, zdravím Vás.
Díky za důvěru a podrobnou osobní zpověď. Je velmi těžké odpovídat na tak obsáhlý "balík" velmi roztříštěných otázek, internetové poradenství má své limity a odpusťte, není lehké se v nich zorientovat.
Jisté je, že máte "naloženo" a že to nemáte jednoduché. Trápíte se, ale uniká Vám podstata.
Mám na mysli, že je na bíledni, že při tak dlouhodobém a intenzivním užívání drog stal na pervitinu závislým a Vaše závislost si s Vámi dělá, co chce. Také, že od pervitinu nemůžete čekat totéž co kdysi, na začátku, ani v době ne tak dávno minulé.
Překročil jste rubikon. Všechny stavy, které popisujete, jako nepříjemné, nebo znepokojující, nejsou při dlouhodobějším užíváním pervitinu, nijak neobvyklé, včetně sexuální "pervitinové" excitace, na samé hranici kontroly.
Že pár hodin po aplikaci pervitinu usnete, je zcela pochopitelné, "vyšťavený" organizmus, tělo, mozek i psychika, už nemají "odkud brát", "jedou" z "rezervy na rezervu". Nemají se kdy, ani jak zregenerovat.
Další skutečností, respektive otázkou "ve hře" zůstává, nakolik "kvalitním materiálem" tělo i psychiku týráte.
Každý člověk je neopakovatelný originál a drogy na něj mohou působit různě. Také dopady jejich užívání se mohou u jednotlivců lišit. Co obecně platí, dlouhodobější užívání pervitinu přináší závislost, samotu, utrpení... a smrt.
Pokud Vás zajímají a jsou pro Vás i nyní důležité odpovědi na každou z položených a nevyslovených otázek, doporučuji Vám osobní konzultaci, není nad osobní pohovor.
Kontaktujte odbornou podporu a pomoc, zavolejte do nejbližšího zařízení, poskytujícího poradenství, konzultace a další služby uživatelům návykových látek.
Domluvte si termín schůzky, služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně, zajděte do nejbližšího kontaktního centra, adiktologické ambulance, nebo a AT poradny.
Získáte pochopení, podporu, pomoc a užitečné informace. Nikdo se na Vás nebude dívat skrz prsty, s respektem k Vaší osobě, soukromí i životnímu stylu, který jste zvolil.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, jak ji řešit, co užitečného pro sebe můžete udělat. Čím otevřenější dokážete být, tím více získáte.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám obratem potřebné kontakty pošleme. citlivější údaje můžete uvést ve skryté poznámce, případně, budete li si přát, nezveřejníme naši další komunikaci vůbec. Pošleme kód, po jehož vložení na patřičné místo úvodní stránky poradny, otevře naši komunikaci jen a pouze Vám.
Jak můžete kontakty na bezplatné služby vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
K tématu:
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
Rád bych Vás povzbudil. S lidmi a jejich příběhy, velmi podobnými Vašemu, se setkáváme často. Mnozí z nich dnes žijí spokojený, šťastný život. Na počátku jejich obratu k lepšímu, byl kontakt s odborníky, nebo svépomocným společenstvím vzájemně se podporujících uzdravujících se a uzdravených závislých, případně obojím.
Jsou pro všechny, závislé i nezávislé, obohohacujícím povzbuzením, inspirací k práci na sobě. Důkazem, že se lze osvobodit a žít šťastně.
Úzdrava ze závislosti je dlouhodobý proces, běh na delší trať. Aby se dobré dílo mohlo vydařit, je třeba mít kuráž, vytrvalost, upřímné srdce a otevřenou mysl. Na začátku aspoň od každého trochu.
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete volat a domluvit si termín pohovoru v našem Káčku:
Kontaktní centrum (KC) SANANIM
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html
Provozní doba:
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00
Případně v některé z našich adiktologických ambulancí nebo dalších dalších službách:
http://www.sananim.cz/
Přidávám ještě kontakt na svépomocná společenství NA (Narcotics Anonymous) - Anonymních narkomanů, pro případ, že jste z Prahy, Brna, nebo okolí:
NA - Anonymní Narkomani CZ:
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
Přeji hodně štěstí, držím palce!
Buďte na sebe opatrný, mějte se rád, Amrit Sen.