zbavení závislosti na pervitinu-jak dlouho trvá
P
Chtěla jsem se s vámi poradit,zda-li u člověka, ktery bral pervitin(šňupání) po dobu 5-ti měsíců , každý den a teď již asi 8 měsíců se snaží této závislosti zbavit (abstinenční příznaky jsou pořád) zda-li tuto situaci zvládne sám nebo mu mám doporučit léčení. Jde o mého dobrého přítele a jsem z toho nešťasná, že jsem to nepoznala. Nevím, jak mu pomoci. snaží se sám a tvrdí, když zvládne ještě dva měsíce, tak na léčení nemusí. Já z toho mám zvláštní pocit, nevím jestli tomuto věřit, nemám s tím zkušenost a asi to neumím ani pochopit, jak mu je, i když vidím absťáky. Sice prý už odmítl,ale chuť na tohle svinstvo má asi pořád.Kdy takový člověk může založit rodinu, aniž by to mělo nějaký dopad na potomstvo? Teď si myslím,že to pořád není příhodná doba a mám strach, jestli nelže. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Hana Skořepová
Trochu mě zaráží Vaše zmínka o abstinenčních příznacích po osmi měsících. U pervitinu se klasické abstinenční příznaky nevyskytují, jsou přítomny nedostatek spánku, podrážděnost, psychická labilita. V některých extrémních případech je možné, že se může jednat o stav vyžadující psychologickou či psychiatrickou pomoc. Jak vypadají jeho abstinenční příznaky ? Jste si jistá, že Váš přítel opravdu nebere? Chápu, že je těžké odhadnout situaci. Doporučovala bych Vám společně s přítelem vyhledat odbornou pomoc. Nemusí se vždy jednat o nějakou ústavní léčbu. Pokud u něho přetrvávají nějaké obtíže je zřejmé, že si sám zcela nepomůže. Na délce doby moc nezáleží. Váš přítel si musí uvědomit, že drogy ho mohou ohrožovat do konce života ( nejen nealkoholové) Dost často se střídá jedna závislost další. Dále co se týká založení rodiny, nemá to vliv po stránce přímého ohrožení dítěte. Ohrožení můžete nastat pokud tento člověk není stabilizován a mělo by to následek na život rodiny. Na závěr Vám chci nabídnout tel.kontakt na KC 02/ 83 87 21 86, kde se můžete ( i sama) domluvit na osobní poradenství. Fungujeme každý den od 8-21 hod.