Potlačení chuti na marihuanu
fida1234
Dobrý den, s přítelem jsme spolu byli nějakou dobu, věděla jsem že si občas zahulí a tolerovala to. Nedávno jsme se sestěhovali a zjistila jsem, že je to častější než jsem si myslela. Alespoň o tom co vím, tak je to každý druhý den určitě. Zkoušela jsem mu domlouvat, nadávat, přemlouvat, ale nemyslím si že by to pomohlo. A myslím že už ho to začíná ovlivňovat; je asociální, nepozorný, zapomíná, špatně vnímá.. Chtěla bych se zeptat, zda je nějaká možnost, jak u něj potlačit chuť na marihuanu. Nebo jestli existují nějaké látky/potraviny, které by špatně snášeli kombinaci s marihuanou a případně by třeba způsobovaly mírnou nevolnost. Něco, co bych třeba příteli mohla vařit nebo podávat v jídle, tak aby se mu nic nestalo, ale třeba to právě jen vyvolalo mírnou nevolnost. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den,
díky za zajímavý dotaz.
Opravdu nemůžeme a nechceme se spolupodílet na pokusu o otravu vašeho přítele. Píši to trochu extrémně, ale ve skutečnosti nás přesně o to žádáte. O návod k interakci účinných látek konopí s nějakým doplňkem či stravou, které vyvolají nevolnost. Bez vědomí a souhlasu partnera. Na tomto spolupracovat nechceme a určitě to není ta cesta, kterou bych vám doporučoval, abyste se po ní vydala. Je to nebezpečné, je to manipulativní, je to podvod. Vztah, který tuším chcete zachránit, tak torpédujete.
Ač zároveň chápu, že vás míra konzumace konopí u partnera zaskočila a že může mít vedlejší nepříjemné dopady. Zmíněné vedlejší dopady mohou být také symptomem beze sporu i celé řady dalších věcí. Biologických, psychologických, či sociálních.
Jedinou obhajitelnou cestou o tomto, co vnímáte jako problém, je otevřená komunikace s partnerem. Vnímám u vás velký zájem na zachování vašeho vztahu. Zároveň slyším (čtu), že partner vaše připomínky neslyší, nerespektuje, na svém chování nic měnit zatím nechce. Proto i rozumím tomu, že chcete změnit svoji strategii. Je k dispozici velká škála jiného chování. Zkuste být třeba více konfrontační. Ačkoli jste si ho již s vědomím konzumace konopí vybrala. Vnímáte li to tak, dejte partnerovi na rozmyšlenou riziko ztráty vztahu s vámi, neomezí li své kouření. Zároveň sama zvažte, jak je to pro vás důležité. Nemusíte být ve vztahu s uživatelem konopí. Ale postavte se k tomu dospěle.
Ideální by dle mého bylo, kdybyste spolu, v rámci sdílené touhy o zachování funkčního vztahu, navštívili odborníka. S jeho/její pomocí můžete své postoje daleko lépe pojmenovat, reflektovat, zorientovat se v nich a především domluvit se, jaké jsou hranice a omezení v dalším chování. Jak vypadá a jak dosáhnete na oboustranně přijatelnou dohodu.
Odborných pracovišť, kam se můžete obrátit, je řada. Pokud je pro vás dosažitelná Praha, doporučuji například Poradnu pro rodiče SANANIM, která se explicitně partnerským vztahům a užívání drog věnuje.
Více informací o této poradně včetně kontaktů najdete zde : http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Pokud byste chtěla kontakt v jiném větším městě, napište kde a já vám mohu nějaké doporučit.
Dejte vědět...
Jakub Chudomel