Drug wipe
matt
Dobrý den. Nedávno mi jeden známý povídal,že pokud je vyzván k orientační zkoušce na přítomnost omamných látek pomocí drugwipe, kdy těsně předtím měl užít nějaký energetický nápoj, tak se musí použít test z potu namísto slin? Má otázka zní, zda tomu tak opravdu je nebo se jedná jen o ničem nepodložený blábol? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
to je celkem obecné doporučení - před každým odběrem slin by neměl mít jedinec nic chvíli (5-10 minut) v ústech, co by mohlo změnit složení slin: jídlo, pití, neměl by předtím kouřit apod.
U některých testů je problém třeba i vatimín C (který je často v energetických nápojích obsažen, tak možná odtud?), který může zkreslovat výsledky testů.
Složení potu lze jen obtížně ovlivnit, tudíž pro to se volí tato alternativa. Stejně jako u slin i pot odráží aktuální stav návykových látek v organizmu, ale berte to tak, že všechny tyto metody jsou pouze screeningové a jedinou opravdu spolehlivou metodou je testování krve v laboratorních podmínkách.
Stačí to takto?
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec