Pervitin
Karmen
Dobrý den mám 28let a pervitin beru uz 10let 1-2krát tÝdně.(jenom šnupam nosem)Sobotu jsem si dala 4mali čáry stav jsem měla stejný jako vždycky dobrý. V noci jsem nespala.Druhý den v neděli odpoledne jsem si dala zase pervitin 5čar stejně maly jako v sobotu a taky jsem nespala.Pondeli jsem začala poprvé po dobu co beru cítit tlak v hlave,kdyby se mi vařila v ní krev.(teplo) Je možný když nespím 3-4dny a kdyz jsem na pervitinu ze bych umřela .Kourim i.cigarety když jsem sjeta dost tak krabicku a půl půl.Co by se mi mohlo stát?Ten tlak v hlavě je neustálého.Pŕi rychlý chůze mi v hlavě píchne bodne.

Odpověděl: Markéta Kordová
Karmen, zdravím Vás.
Těžko říci, přes internet toho moc nepoznáme. Přejdu k riziku všeobecně.
Konzumace šňupáním, kterou Vy preferujete, je sice o něco málo bezpečnější způsob užívání v porovnání s nitrožilní aplikací, ale i tak sebou nese určitá zdravotní rizika plus ta všechna všeobecná, kterých je víc jak dost bez ohledu na způsob užití.
Nosní přepážka se šňupáním postupně devastuje. Rychlost zničení je závislá na intenzitě užívání, odolnosti jedince, kvalitě drogy, hygienických návycích. Příznaky poničení se projevují samovolným krvácením z nosu, ucpáním nosu, ale také bolestí hlavy. Při nadměrném užívání (nosem) může dojít k protržení přepážky, uvádí se cca po 2 letech intenzivní konzumace. Dále pak poškození sliznice může mít vliv i na ústa, jelikož pervitin se přes nosohltan dostává do ústní dutiny, kde díky snížené produkci slin může dojít k poškození dásní, potažmo vznik zubního kamene.  Po pervitinu dochází k vzestupu krevního tlaku. Příliš vysoký krevní tlak může způsobit třeba i prasknutí cévy apod.
Ale nechci Vás děsit, bolest hlavy může být z také z nevyspání, z nedostatku tekutin nebo nemusí s užíváním vůbec souviset. Tímto způsobem přes internet a bez vyšetření lékařem opravdu jen těžko dělat objektivní závěry. Zodpovědně by Vám mohl odpovědět pouze lékař na základě vyšetření a to se všemi informacemi, které se k Vám váží.
Neumím si představit jak moc je bolest intenzivní. Pokud máte pocit, že je to něco co jinak ve svém životě neznáte a máte obavu o zdraví/život - vyhledejte lékařskou pomoc. Rozhodně již nic nekonzumujte a snažte se vypít dostatek tekutin, odpočinout si. Je tam někdo s Vámi?
Budeme rádi, když dáte vědět, jak na tom jste.
Mějte se hezky, MK