Panické stavy
matej
Zdravím,
již rok užívám pravidelně marihuanu a rekreačně užiji cokoli. Vyhýbám se pouze nitrožilní aplikaci drog. Na bytě u kamaráda jsem se zkouřil nepříliš velkým množstvím, cca 0,2g. Po pár desítkách minut jsem dostal panické stavy a halucinace. Měl jsem pocit, že když se dívám na jednoho kamaráda, tak ten druhý se dívá na mne a když se podívám na druhého, tak se zase dívá ten druhý. Následně jsem neustále slyšel hlasy za dveřmi, šel jsem se podívat do kukátka a vidím, jak zrovna někdo přibližuje obličej ke kukátku a nakukuje dovnitř. Šel jsem se jen tak podívat, v jaké jsme výšce a nakláněl jsem se. Přesto jsem neměl tendenci se zabít. Opět jsem slyšel hlasy. Poté jsem z bytu radši utekl na schody, následně mně kamarád zavolal zpět a informoval, že u bytu nikdo není. Doteď nemohu uvěřit, že to byly pouze halucinace, nýbrž vypadaly opravdu reálně. V oknech ostatních domů stáli lidé a po celou dobu paranoii jsem nemohl ani vteřinu sedět na místě, měl jsem neustálou tendenci pohybu. Klid mne ničil. Může to být náznak duševní nemoci?

Odpověděl: Amrit Sen
Matěji, zdrtavím Vás,
díky za důvěru. Projevy, které popisujete, odpovídají kritériím toxické psychózy, případně psychické poruchy, kterou mohlo úžívání THC iniciovat.
Konopné drogy, respektive psychoaktivní látky, které obsahují, dokáží "nastartovat" psychické poruchy, které by se jinak nemusely projevit, případně rozvinout a prohloubit psychické nemoci, ke už kterým takto zasažení lidé v sobě nosili, z nejrůznějších důvodů, předpoklady.
Tak, či tak, jde o jasný signál Vašeho organismu, především psychiky, že pro Vás drogy nebudou to pravé. Pokud tento signál, zprávu, nevezmete vážně, může u Vás skutečně dojít k rozvinutí psychického onemocnění, jehož léčba může být zdlouhavá a náročná, a ze kterého se nemusíte po zbytek života úplně uzdravit, a to i v případě, že byste nadobro žádnou drogu neužil.
Pamatujte na to, že od této zkušenosti se Vám může něco podobného přihodit kdykoli při, nebo po užití drog, nejen THC, ale i halucinogenů, či psychostimulantů. Připomínám, že i po minimálním množství toho "nejčistšího" "materiálu".
Nechci Vás strašit. S velkou pravděpodobností, pokud nebudete panikařit a vyhnete se všem drogám i alkoholu, byste měl být nejpozději v horizontu dní v pořádku.
Pokud byste i po několika týdnech cítil popsané projevy a prožíval podobná trápení, vyhledejte odbornou pomoc, nejlépe psychiatra - adiktologa, to bude Váš člověk a otevřeně s ním o Vašich potížích promluvte.
Tito odborníci bývají součástí týmů zařízení, poskytujících léčbu závislosti, adiktologických ambulancí, AT poraden, kontaktních center, léčeben a terapeutických komunit.
Služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně. Jestli prožíváte trýznivé stavy, bude lepší nečekat dny, nebo týdny, než odezní, nebo v různých periodách a intenzitách vrátí, kontaktujte odbornou pomoc hned.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na kvalitní odborníky a bezplatné služby v dosahu, obratem pošleme.
Jak můžete, podle oblasti a typúu zařízení, potřebnmé kontakty vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Nudeme rádi, když se ozvetze a dáte vědět, jak Vám je, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré, ať jste brzy fit!
Buďte na sebe opatrný, Amrit Sen