Pervitin- samoléčba
Zlata
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat,syn užívá asi rok pervitin,injekčně,denně. Tvrdí,že chce přestat,ale nechce do léčebny,tvrdí,že to zvládne sám. Zajímalo by mě,jestli je to vůbec možné,aby se dokázal z užívání dostat sám,tvrdí,že se z toho vyspí,že potřebuje jediné,abychom ho prostě nechali,nemluvili mu do toho,neptali se ho na to,protože pak reaguje vztekle,"vytáčí" ho to a to ho pak prý nutí si znovu dát. Potřebuju znát názor,jestli mu tuto šanci dát,teď jsme ho poslali z domu,zaplatili mu ubytovnu,aby chodil do práce,ale dopadlo to tak,že byl opět v místě,kde se dříve s narkomany scházel a tudíž do práce nechodil a zase si pervitin vzal. Sám říká,že to jinak dopadnout nemohlo,přišel domů s tím,že tam být nemůže,protože ho vyhledávají,že takhle se z toho nedostane,pokud bude v tom prostředí. Dá se tomu věřit? Může to opravdu zvládnout sám a za jak dlouho? Bude stačit měsíc,jak tvrdí a bude pak schopný normálně fungovat,chodit do práce? Teď si asi čtyři dny pervitin nevzal,převážně spí,ale říká,že má bolesti. Jak to vše zvládnout? A hlavně,jaký to bude mít dopad na tělo? Bude psychika pak v pořádku nebo hrozí nějaké nebezpečí? A jaké stavy nebo chování bude mít v době,kdy bud abstinovat? Naco se připravit?Omlouvám se za asi zmatený dotaz,ale absolutně nevím,co čekat. Děkuji předem za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je pochopitelné z pozice Vašeho syna, že by nejraději byl doma, kde byste mu do ničeho nemluvili, nechodil do práce a měl klid a bezpečí. Je to vlastně naprostý ideál, může se snad i pokusit abstinovat, když to nevyjde, má alespoň měsíc k dobru v pohodlí. Záleží na Vás, jestli na to chcete přistoupit, rozhodně takové podmínky nezaručují, že opravdu abstinenci zvldáne. Myslím, že po Vás toho chce hodně a zároveň říká, že  vy po něm nesmíte chtít nic. mělo by to být možná trochu vyrovnanější, proč by například podmínkou nemohlo být, že s Vámi navštíví nějakého odborníka? Pokud byste přišli společně, někdo, kdo se v situaci orientuje by Vám alespoň zkorigoval jeho představy a řekl, jestli je to celé dobrý nápad a reálné. Jinak myslím, že mu poskytnete veškerý luxus a výsledek je velmi nejistý.