Přítelkyně a matka
Jana
Dobrý den,mám dotaz ohledně mé přítelkyně a matky.Obě jsou závislé na perníku matka už byla i na léčení ale začala takřka ihned znovu brát.No a přítelkyně mi to neřekla,když jsme se poznali no a když zjistila ze moje matka fetuje tak to začlo peklo.Už nevím co dělat,obě nechodí do práce,jen se valí doma a taky rozprodavaji věci z bytu.Přítelkyni mužů sice vyhodit ale obávám se ze by stejně tady byla.Ona už to v podstatě není moje přítelkyně ale spíš přítelkyně mě matky.Sice zatím zvladam platit sam slozenky atd.protože ani jedna neplatí nic kromě za drogy,cigarety a někdy i alkohol a automaty.Fakt nevím co s tím.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
situace, kterou popisujete, je opravdu trochu bezvýchodná, alespoň v současné chvíli. V podstatě si myslím, že byste měl spíš zachraňovat sebe než matku a přítelkyni, ty nevypadají, že by zatím od Vás jakoukoliv pomoc chtěly (tedy s výjimkou peněz). Ale v podstatě, když pomůžete sobě, tedy když se přestanete starat a z téhle situace odejdete, pomůžete dost možná i jim tím, že jim někdo přestane usnadňovat život s drogami.
Vím ale, že to není vůbec tak jednoduché a že asi tušíte co by bylo nejlepší. Myslím, že by bylo dobré probrat vše podrobněji, osobně, s někým,kdo bude mít na situaci náhled, tedy nejlépe v nějakém zařízení pro rodiny uživtelů. Kdybyste nevěděl, kam se obrátit, dejte vědět, kontakt Vám ráda zašlu.
Držím palce,
s pozdravem
Jana Žáková