Závislost na Tramalu
Dáša
Dobrý den,je mi 56r.Před cca 8 lety jsem prodělala klíšťovou encefalitídu. Bohužel mi zústla epilepsie a časté migrény.Celou dobu mi ordinují Tramal kapky velké balení.Zkoušela jsem snižovat počet kapek,až jsem nebrala žádné.Dostala jsem opakované záchvaty migrény a skončila jsem hospitalizovaná na neurologii. Mám všechny abstinenční příznaky. Je mi hrozně zle . Ráda bych šla na detox, můžete mi prosím poradit? děkuji za odpověď. Dáša

Odpověděl: Veronika Pavlíková
Dobrý den.
Oceňuji Vaše rozhodnutí jít na detox a plně ho podporuji. Užívání Tramalu sebou nese riziko častých epileptických záchvatů a vysazování Tramalu je hodně nepříjemné. U nás na detoxu jsem se potkávala s podobnými pacienty, kteří potřebovali vysadit Tramal stejně jako Vy, ale v chráněném prostředí detoxu je to jednodušší a hlavně bezpečnější. Nevím, z které části republiky jste, abych Vám mohla poradit nejbližší zařízení. Ale co se detoxů týče, nedodržuje se spádovost a můžete se objednat do jakéhokoliv zařízení, které si vyberete. U nás na pracovišti se Tramal nahradil nízkou dávkou jiného opiátu, který se postupně snižoval a abstinenční příznaky byly minimální. Vůbec se nemusíte obávat, na detoxu je proškolený personál a jste pod dohledem. Můžete si vybrat buď "obyčejný" detox, kde se Tramal postupně vysadí a půjdete domů, nebo tzv. "režimový" detox, kde kromě vysazování máte i skupiny a aktivity, aby Vám čas rychleji utíkal a zároveň jste i zjistila trochu víc o sobě a Vašem užívání Tramalu.
Pokud napíšete, odkud jste, můžeme Vám poslat kontakty na detoxy. Objednat se můžete sama, na většine pracovišť není potřeba doporučení od lékaře.
S pozdravem,
VP