Co s tím
Cliford
Dcera kouří marihuanu již několik let,
poslední dva roky když přijede na návštěvu vše probíhá celkem v klidu protože celé dopoledne spí, pomůže při práci na zahradě atd. před odjezdem však jako když přepne začne šmejdit po domě když se jí zeptáme co hledá začne být agresivní, vulgární mnohdy to končí pláčem hysterickými scénami nejraději by ničila vše kolem sebe. Žena už to nedává já se snažím dceři pomáhat co to jde aby věděla, že jsme při ní ale nefunguje to stále se to opakuje stačí maličkost a je peklo.

Odpověděl: Jakub Chudomel
Dobrý den Cliforde,
díky za otázku.
Rozumím vaší obavě o dceru a rozhodně bych vám doporučil návštěvu psychologa. S ním můžete své obavy podrobně probrat.
Začínáte dotaz konstatováním, že dcera kouří marihuanu, ale v popisu jejího dalšího chování bezprostřední souvislost s užíváním konopí nevidím. Nerozumím, zda je dcera agresivní proto, že se jí ptáte, co hledá, nebo proto, že to nemůže najít. Nebo jde o blud...? Také nevím, jak to souvisí s kouřením marihuany. Myslíte, že má "absťák" a proto je agresivní? Jak by ale "absťák" souvisel s hledáním něčeho? Co myslíte, že by u vás mohla opakovaně hledat? Kdyby opravdu měla "absťák", tak si prostě zakouří... Nějak v příběhu marihuany a absťáku, pokud tomu tak je, nevidím prostor pro agresi...
Nechci tím vaši obavu zlehčovat, ale ze stručného popisu opravdu nemohu nic odhadnout. Dcera se k vám a k babičce chová agresivně. To je patrné. Tušíte, proč to dělá? Babička by vám k tomu asi také mohla něco říct na vysvětlenou. Četnost, obsah, a další parametry. Pokud si myslíte, že její agrese  souvisí s konopím, je třeba to dále ověřit. Zdrojů agrese však může být daleko víc.
Píšete, že "to již nedáváte", zmiňujete "hysterické scény s pláčem" v množném čísle, tedy asi opakované, uvádíte, že "nejradši by dcera zničila vše kolem sebe". Tím myslíte vztahy, nebo hmotné věci? Nebo obojí? Tuším, že agresivních či verbálně agresivních epizod již bylo více... Co mě napadá je, že si to určitě nemusíte nechat líbit. Nikdo se nemusí podřizovat agresi. Nikde, ani v rodině.
Pokud mi napíšete, odkud jste, mohu vám nějakého odborníka doporučit. Pojďte si s ní/ním s manželkou promluvit. Ztratit tím nic nemůžete.
J.Chudomel