pervitin
Karolina
Dobry den,prosim o radu,jak postupovat, kdyz jsme zjistili,ze nas pribuzny zase bere drogy,nejspis pervitin? Pred rokem priznal,ze bral drogy asi rok, mel psychozy, rikal,ze to zvladne sam,bez pomoci. Trvalo to asi pul roku,kdy se jevil,ze je ok. Nyni zase zmena v chovani, nespolehlivost a i priznal,ze si obcas neco da. Jak mu muzeme pomoci? Jak postupovat? Je lepsi po dobrem nebo po zlem? Dekuji moc za odpoved.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
nepíšete moc podrobností, kterých by se dalo chytit. Např. je důležité v jakém vztahu k Vám příbuzný je, jestli s Vámi žije, jestli je plnoletý, jestli ho nějak podporujete, finančně či jinak, atd. To vše je podstatné, aby se dalo říct, co by bylo dobré udělat. Obecně lidé musí mít nějaký důvod, aby drogy přestali brát. Sami o sobě je z počátku spíše baví, těší, přináší jim to dobré. Prvně byly důvodem psychózy, takže je dost pravděpodobné, že ty se dříve nebo později objeví zase. Až se tedy objeví nějaký důvod, proč by snad uvažoval o tom opustit drogy, měla by Vaše pomoc směřovat vždy jen ven z drog, tedy např. nepůjčovat peníze, nedat na sliby apod. Tedy podporovat po dobrém, ale nezabředávat do žádných dlouhých diskuzí, které nikam nepovedou.
Jinak by bylo rozhodně lepší, kdybyste se došli poradit někam osobně, kde byste mohli probrat všechny detaily. pokud byste nevěděli kam se obrátit, dejte vědět nejbližší město, ráda vám kontakt zašlu.