Pomoc
Kristýna 2111
Dobrý den.nevim jak se zeptat ale nevím si rady.Manzel má někdy takove divné tiky prstama na rukou pořád S nemá musí hýbat.celou noc nespí chodí co 20 min pít nemůže spát chodí pořád na záchod prosím o radu .koupila jsem i test tak uvidíme.alr jestli zjistím ze v tom jede je konec.dekuji van za radu nevím si rady

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
váš dotaz je velmi podrobný. Není z něj úplně jasné, z čeho usuzujete, že by se mělo jednat o drogy. Měl už s nimi potíže dříve? Poukazuje na to i něco jiného? Příznaky, které popisujete, mohou klidně znamenat nějaké onemocnění, zdravotní potíže nejrůznějšího druhu. Také může mít manžel velký stres, psychické problémy.
Testy na drogy je třeba brát jen jako orientační a být s nimi velmi opatrná. Nevím, jak je chcete vlastně provést, jestli  s nimi manžel souhlasí, myslím ale, že do dospělého vztahu nepatří močit druhému do kelímku a podrobovat se takovým testům. Spíše by bylo dobré si s manželem přívětivě promluvit o Vašich obavách, zkusit zjistit, co se s ním děje. Pokud byste i tak měla pochybnosti, jestli v tom náhodou nejsou drogy, pak doporučuji zajít osobně do některé z poraden pro rodiny uživatelů a tam vše probrat podrobněji.
Pokud byste měla zájem, můžeme se domluvit na konzultaci v pražské Poradně pro rodiče, která funguje bezplatně, a když budete chtít, pak i anonymně. Více o našem zařízení najdete na http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html. Je možné objednat se telefonicky, mailem, nebo přímo zde prostřednictvím poradny, když napíšete, jaké jsou Vaše časové možnosti.
Pokud je to pro Vás daleko a nevíte, kam se obrátit u Vás v okolí, napište prosím nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.
S pozdravem
Jana Žáková