Drogy a průjem
portaska
Dobrý den, zajímá mě jedna věc..
Jak je možné, že když požiju vždy prvních pár dávek pervitinu nebo mdma (v pití nebo šňupnutím), do minuty se mi okamžitě chce na velkou? Ještě navíc mě to vždy neskutečně prožene, takže jsem nucená si vzít například Smectu, jelikož ze mě letí ve většině případů "voda". Na wc mám potřebu chodit poté ještě třeba hodinu neustále, 4x po sobě, mám pocit - dokud ze mě droga nevyžene všechny zbytky jídla. Jak je to možné, že je to tak rychlé a proč se to děje? Po alkoholu to člověk mívá až druhý den ráno třeba.. po pervitinu či mdma z vlastní zkušenosti je to opravdu do pár minut.. děkuji mockrát.

Odpověděl: Amrit Sen
Portasko, opět zdravím.
To co popisujete, se běžně děje zejména dlouhodobějším uživatelům psychostimulačních drog, mezi které patří i pervitin a MDMA, a to jak z fyziologických, tak psychických příčin.
Každý člověk je originál a drogy na něj mohou účinkovat různě, stejně jako dopady jejich užívání se mohou u jednotlivců lišit. Mnohé si však bývá velmi podobné.
Psychostimulanty, kromě jiného, po "nástupu" uvolňují svěrače, z toho může pramenit potřeba jít se "vyprázdnit". Časem se z projevu stává reflex, kdy tento pocit nastupuje bez souvislosti s fyziologickými podněty a může se tak tedy dít téměř pokaždé, kdy člověk psychostimulant užije. Zejména však poté, co dá aspoň minimální "oraz". To však nesouvisí s průjmem, i ten sice může mít psychickou příčinu (nijak vzácně), častěji však jde o metabolické poruchy, související s dlouhodobě narušenou životosprávou uživatele drog.
Jen pro zajímavost, uživatelé opioidů, častěji trpí naprosto opačnými potížemi, trýznivými zácpami, které mají za příčinu i stavy ohrožující život.
V každém případě jde o jasný signál Vašeho těla i psychiky, že pro Vás drogy nejsou to pravé.
Z naší pravidelnější komunikace usuzuji, že drogy přestat užívat nechcete, nedokážete, nebo nemůžete.
Pokud nezačnete svoje užívání řešit, budou ještě závažnější zdravotní a další potíže, zkuste věřit, na spadnutí.
Průjmy v kombinaci s užíváním psychostimulantů, Vás v souvislosti s dehydratací, mohou ohrozit na životě. Nevylučuji ani, že může být příčina Vašich potíží i jiná. Nejen proto byste měla co nejdříve navštívit lékaře a nechat se odborně vyšetřit.
Přeji vše dobré, jsme tu pro Vás, kdykoli napište,
Amrit Sen.