17tileti a marihuana
Pepa
Dobry den.mam 17ti leteho syna.a nahodou jsem zjistila.ze si obcas s kamarady vykouri jointa.studuje v 1.rocniku gymnazia.ve skole je prumerny student.bez zhorseni.ale zbavil se temer vsech krouzku a zacina dominovat jeho dobrodruzna povaha.pri konfrontaci jsme se domluvili na kompletni zmene traveni volneho casu.kazdy den sport aktivita a zakaz kontaktu s kamaradem co joint obstarava.zatim vse vypada jednoduse.jen jsem rozvedena.vztahy mame dobre.ale syn rika.ze se citi sam.nerada bych neco zanedbala.nebo udelala chybu.je mozne tuto situaci zvladnout bez odborne pece?nebo je lepe osobne kontaktovat nejake protidrogove centrum?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je dobře, že jste začala situaci řešit hned. Jestli se ji podaří zvládnout bez odborné péče, lze teď jen těžko říct. Určitě bych to ale zkusila, případně bych se šla poradit jen sama, aby syn hned neměl pocit, že je tou "porouchanou součástkou" rodiny. Zkuste s ním co nejotevřeněji mluvit o tom, jak se cítí, trávit s ním více času, vyjít mu vstříct v tom, jak by si ho přál trávit. Větší rodinu mu těžko zajistíte, ale můžete se například víc vídat se známými, co mají stejně staré děti, nebo se širší rodinou. Uvidíte, jak se mu bude dařit dodržovat, co jste se domluvili, když tak určitě není na škodu probrat celou věc podrobněji v poradně.