Žlutý pervitin
portaska
Dobrý den. Chtěla bych se zeptat.. 1) Nedávno jsem sehnala pervitin, který byl ještě mokrý a bílý. Po pár dnech nedotknutý v pytlíku úplně zežloutl. Měl vyloženě barvu, jako žlutá pastelka. Ochutnala jsem, (vezmu si sem tam, párkrát do měsíce), účinek je fajn, nic špatného. Jak je možné, že je takto zbarvený? Když to porovnáme s bílým pervitinem, je tento oproti němu o hodně horší nebo na to barva nemá vliv a je to vše stejné?
2) Je to takové zvláštní, ale zjistila jsem, že po určité době ve stavu, když si jdu už lehnout, se mi na pervitinu nádherně usíná. Poleje mě teplo a tak nějak mě brní všechny svaly a hned usnu. Někdo s tím má problém, já usnu hned a ještě ráno vyskočím z postele jako rybička a hned funguji a řikám si, jak jsem se krásně vyspala. Je to pouze můj pocit? Jak je možné, že klidně pár minut po požití bez problému usnu a je mi to ještě navíc příjemné a jaktože mám tak příjemná a živá rána? Cítím se vždy jak znovuzrozená a je mi stále krásně. Látka ráno stále působí? Přitom například na jídlo pomyšlení samozřejmě vůbec nemám. Většinou mi je špatně až druhý den k večeru. To už cítím lehký dojezd..
Děkuji moc, snad na to budete schopni nějak odpovědět.

Odpověděl: Amrit Sen
Portasko, zdravím Vás,
díky za důvěru. Každý člověk je originál a drogy na něj mohou působit různě, stejně jako dopady užívání se mohou v různých časových horizontech u jednotlivců lišit. Nepíšete kolik je Vám let, jak dlouho, jak často a jaká množství drogy užíváte. Pak bych možná dokázal napsat relevantnější odpověď.
Takto na dálku je zcela nemožné určit, co za látku, nebo směs látek, si vlastně aplikujete.
Jiné, než bílé zbarvení pervitinu, zpravidla způsobují nečistoty z výroby, vzniklé buď nešikovností "vařiče", nebo zanedbáním čištění, případně nedosušením konečného produktu. Žluté zabarvení nejčastěji způsobují zbytky HCL, kyseliny chlorovodíkové, které nemusí mít na účinnost pervitinu negativní dopad. Sliznicím a žílám však HCL neprospívá. "Nedoodpařená" kyselina (žíravina), poškozuje a naleptává tkáně.
100% spolehlivou odpověď na to o jakou látku, nebo látky jde, Vám může poskytnou pouze laboratorní rozbor, který se provádí na specializovaných pracovištích, kam můžete vzorek odnést. Nejlépe do
Ústavu soudního lékařství a toxikologie, Všeobecné fakultní nemocnice v Praze a 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy, pracoviště toxikologie.
Ústřední toxikologická laboratoř
Ke Karlovu 2 (areál Dětské kliniky, 1.patro, budova A2)
128 08 Praha 2
Telefon: +420 224 967 188
+420 224 911 267
Web: http://www.vfn.cz/pracoviste/kliniky-a-oddeleni/ustav-soudniho-lekarstvi-a-toxikologie/kde-nas-najdete/toxikologie/
http://www.vfn.cz/pracoviste/kliniky-a-oddeleni/ustav-soudniho-lekarstvi-a-toxikologie/informace-pro-zadatele-o-vysetreni/toxikologie/
Cena takového testu se však může vyšplhat až na 2 000 korun.
Možné je i to, že "produkt" obsahuje nebezpečné příměsi, jimiž často výrobci, ale zejména distributoři, kvůli vyšším ziskům ředí. Stává se, že distribuovaný "pervitin", metamfetamin (či pseudometamfetamin), neobsahuje vůbec.
Pokud užíváte často, nebo v souvislejších "šňůrách", není divu, že dokážete už první noc po aplikaci usnout. Jestli užíváte jednou za čas, pak o skutečný pervitin nejspíš nepůjde. Účinky, které popisujete, účinkům pervitinu odpovídají jen zčásti.
Doporučuji Vám otázky osobně probrat s pracovníky některého zařízení, které poskytuje bezplatné konzultace uživatelům návykových látek, není nad osobní pohovor, nezávazně, anonymně...
Nesejde na tom, jestli zavoláte do kontaktního centra, adiktologické ambulance, nebo AT poradny v dosahu a domluvíte si termín schůzky. Nemusíte mít obavy, nikdo na Vás nebude klást žádné požadavky, s respektem k Vašemu soukromí a životnímu stylu, který jste si vybrala. Vše, co budete probírat, tam i zůstane. Získáte pochopení, podporu a užitečné informace.
Když napíšete, ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám kontakty na vstřícné odborníky v dosahu obratem pošleme. Citlivější údaje můžete uvést ve skryté poznámce, nebo budete li si přát, nezveřejníme naši vzájemnou komunikaci vůbec. Pošleme kód, po jehož vložení do patřičného místa na úvodní stránce naší poradny, se dotaz i odpověď ukáže jen a pouze Vám.
Jak můžete kontakty, podle oblasti a typu zařízení, na bezplatné služby v okolí, vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Přeji Vám vše dobré, kdykoli napište.
Buďte na sebe opatrná,
Amrit Sen.