Zadost o radu
Jirka
Dobry den. Mam na vas prosbu. Syn kouří marjanku a ma to ba nej destruktivni ucinky. Miva nekdy az stavy agresivniho chovani. Odmita se jit nekam aspon poradit. Tvrdi ze ji nekouri i kdyz je to na nem videt. Prisel uz kvuli tomu dvakrat o ridicak. Existuje nejaka bylinka nebo neco by mu pomohlo prestat? Treba mu to pridavat do jidla. Dekuji za odpoved. Marek

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
chápu Vaší situaci. Nepíšete kolik synovi je let, ale pokud je dospělý, nemůžete za něj rozhodovat a vše je plně v jeho režii. V podstatě není jednoduchý způsob jak podrobit někoho nedobrovolně léčbě. Pokud se odmítá jít poradit s odborníky, pak je mi líto, ale nikdo mu nebude schopen pomoci. Jediné co pro to můžete Vy udělat, je dlouhodobně ho motivovat (samozřejmě jen do té chvíle, než to začne ničit i Vás), aby navštívil některou adiktologickou službu, kde by začal spolupráci.
Bohužel žádná "bylinka" či zázračný theriak, kterým by se dalo závislostní onemocnění léčit, není. V adiktologii je vše hodně individuální a je potřeba tak i pracovat a nahlížet tak i na jedince.
Pokud byste potřeboval další informace, prosím, neváhejte nás kdykoli kontaktovat, pokusíme se Vám odpovědět a pomoci.
S pozdravem
Dr. Zbyněk Oktábec