Těžké Nechutenství po vysazení marihuany
P.M.
Zdravim,hulim trávu 12 let, dá se říct že po většinu času a poslední dva roky denně třeba pětkrát,prostě hned po dojití účinků,před 7 dny sem se rozhodl přestat,kupodivu dobře sem se popral s tou psychickou částí díky své určité motivaci,ale co je těžký kámen úrazu je maximální nechutenství které sem pozoroval už poslední rok a půl zhruba kdy sem věděl že po zhulení se mužu přejídat,před zhulením nebo po 4 hodinách bez jointu už prakticky nemožno nebo extremně na sílu,(viz dost podobné jako u někoho kdo si dá čáru pervitinu) po pěti dnech ale kdy sem sněd dohromady tak tři rohlíky a 20 piškotů mi to začal dávat najevo žaludek,dokonce si troufám tvrdit že se mi z toho začínala i určitym zpusobem motat hlava a tak,6.den sem si šel už do lékarny koupit nutridrinky kteří užívají duchodci co už nejedí údajně aby doplnili živiny což mi sice určitym zpusobem pomohlo ale zase mi zpusobili určité bolesti břicha a nechutenství k normálnímu jídlu pokračuje i nakonci sedmého dne nadále a nemohu užívat zbytek života nutridrinky které navíc jsou i drahé jsem už zoufalý,prosím o radu. P.S. Neradte mi prosím at si třeba zakouřim dvakrát denně nejdřive protože to mě na 90% přemluví k tomu že za týden budu hulit opět stejně jako sem již popisoval a další abstinence marihuany a moje nějaké sny které mám a kvůli který sem se rozhodl přestat už nebudu řešit a ani mě nebude zajímat žádný další postup,protože 7 dní abstinence pro někoho s uživáním jako já je obrovský začáteční krok,který jednim jointem přerušim a k něčemu takovému se opět odhodlám třeba až za několika desítek měsíců a to už bude možná na spousty věcí pozdě..Proto se ptám odezní to nějak samo za nějakou dobu to nechutenství nebo mě zbývá celý život žít s marihuanou případně mě dostanou nějaké závažné žaludeční potíže s nedostatku jídla nebo je nějaké snesitelnější řešení? díky moc a v abstinenci nadále pokračuji než odpovíte P.M. 27 let

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Petře,
píšete, že hulíte 12 let, to znamená, že jste začínal někdy v 15. to už je hodně dlouhá doba. Nezmiňujete se o jiných obtížích, než je nechutenství, ačkoli často se objevují i další problémy jako například: problémy s usínáním nebo se spaním, živé sny, někdy i noční můry, problémy s náladovostí, návaly emocí (ať už vzteku, nebo lítosti) někdy i propady do depresí. Vájimkou není ani nechutenství nebo naopak velká žravost, nervozita, bolesti žaludku a jiné problémy s trávením.
Pokud jde o vysazení, většinou nějakou dobu trvá, než se situace ustálí. Pokud hulíte denně, pak to může trvat i déle než dva měsíce. Určitě by tedy bylo rozumné první týdny stravu sledovat, dopředu si naplánovat co a kdy - nejlépe pravidelně - sním a vypiju. Jde o to, abyste v případě, že je to nechutenství opravdu velké, nezkolaboval. Stát by se to nejspíš mohlo, kor když se vám už i motala hlava. Nejsem výživový poradce, tak berte moje doporučení dobré tak maximálně na první týden dva, a pokud by se situace nelepšila, zvažte, jestli se nezajít poradit ohledně výživy k poradci - z dlouhodobého hlediska jde o to, abyste měl stravu vyváženou a neublížil si. Teď zkuste najít něco, co vám vždycky chutnalo ... to si dejte třeba jednou denně, aby se vám to nepřejedlo. Pak můžete vyzkoušet nějakou dávku ořechů a ovoce, maso, sýry, mléčné výrobky, případně kupte vitamíny a v lékárně se poptejte na bylinky, které podpoří chuť k jídlu ... na zklidnění pomůže například meduňka. Nezapomínejte pít - buď ty nutridrinky, ale pokud by to šlo, přejděte na šťávy z odšťavňovače - ať máte vitamíny, třeba i kombinované s oříšky a mléčnými výroby. Možná by vám pomohl rozpis na den, abyste se měl čeho držet. Zvažte to.
Rozhodně je to tak, že lidé po vysazení někdy nechutenstvím trpí. Na marihuaně dokázali jíst i hodně, někteří vlastně spíš tak nějak normálně, po vysazení mají s chutí k jídlu velký problém. Není třeba se toho lekat, ale spíš s tím počítat a připravit se na to. Pevně věřím, že se to časem srovná. A pokud ne, pak bych vám doporučila návštěvu odborníka. Co myslíte?
Držím palce, abyste vydržel.
S pozdravem a přáním, aby bylo brzo lépe,
Gábina Minařík.