Abstinence
Terezie
Dobrý den,uz jsem dvakrat psala pod prezdívkou Terezie..
Posledni dobou se mi dari abstinovat od pervitinu...Mám pojmenované spoustece a ucim se s tim pracovat...Vsimla jsem si,ze nemam problem v tom,kdyz vidim uzivatele,ci drogu......mam spis problem s tim,ze mi vyvolaji chute rruzne situace,napr. strach z vyhorení,ci že nezvladnu dannou vec dotahnout do konce....Lecila jsem se v HB a tam jsme meli psat ruzne prace na ruzna temata a to mi hodne pomahallo,chtela jsem se zeptat,jestli by jste byli tak hodní a nemohli by jste mi napsat nejaka temata,nad kterymi bych se zamyslela a neco o nich napsala....Vím,že mi tohle dost pomohlo a pomuze...Dekuji za odpoved s Pozdravem z Děčína Terezie

Odpověděl: Markéta Kordová
Terezie, dobrý den.
Nejprve gratuluji k abstinenci, to je skvělé, jen tak dál.
Netuším, co myslíte léčbou v HB (?). Také netuším, zda jste v nějaké následné péči, což je po léčbě velmi důležité. V Děčíně je přímo Doléčovací centrum, které je určeno právě klientům po absolvované léčbě.
http://socialnisluzby.kr-ustecky.cz/protidrogova-prevence/decinske-dolecovaci-centrum-615/
Stejně tak je Doléčovací centrum i v  Ústí nad Labem: http://www.wl1.cz/nasledna-pee.html
V centrech následné péče se pracuje s technikou ,,prevence relapsu", která je právě postavena na důležitých tématech, jako je například: ,,Jak si užívat bez drog", ,,Co dělat v případě uklouznutí", ,,Jak říkat NE (na nabídku drogy)" atd...
Doporučuji se s centem následné péče spojit a na těchto tématech pracovat společně s odbornou pomocí.
Věřím, že se Vám to do budoucna a k udržení abstinence hodí.
Tak se držte!
Mějte se fajn, MK