boulicka na ruce
luli
Dobry den, potrebuji poradit..Pred 5 lety jsem uzivala nitrozilne pervitin, od te doby anstinuji..Bohuzel jsem abstinenci 2x porusila, 1x v lete jen nosem ale tentokrat jsem si dala nitrozilne. Pri aplikaci jsem si dala vedle, byla jsem z toho nervozni, mela jsem vycitky a cela jsem ze z toho rozklepala. no jenze jak jsem si dala vedle tak se mi po 14 dnech udelala takova mala tvrda boulicka na predlokti...ta boulicka neboli, ale lze ji nahmatat..je to proste mala tvrda boulucka...co mam delat?muze mi to prasknout? mam strach, nemuzu o tom nikomu rict, nikdo to nevi a nikdo to ani nesmi vedet protoze bych vsechny zklamala. fetovat dal nehodlam.k drogam nemam pristup protoze ziji v zahranici, a hlavne ani fetovat nechci, uz to mam.za sebou jen jsem si dala pro zpestreni po velmj dlouhe dobe a staci. prosim poradte

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, luli.
Rozumím tomu, že se vám nechce nikoho zklamat. Zní to, že už se sama za ty dva excesy dost obviňujete. Relaps nemusí být jenom příležitost pro obviňování, můžete ho zkusit vnímat jako upozornění, jako něco z čeho si vezmete poučení, zamyslíte se nad tím, co vás k němu vedlo a co jste hledala. Pokud se nechcete k užívání vrátit, je dobré být obezřetná a nedělat, že se nic nestalo. Relaps většinou není náhodný, ale vede k němu řada někdy i drobných a né zcela vědomých kroků. Není od věci to prozkoumat a zamyslet se.
Druhá věc - ta boulička na ruce. Bohužel takhle na dálku nedokážu vůbec posoudit, o co se jedná. Píšete, že se boulička udělala zhruba 14 dní po aplikaci. Byť je to pravděpodobné, nemusí nutně s užitím souviset. Mohla jste si vpichem do tkání zanést nečistoty (ty se nemusely vstřebat a opouzdřit) nebo infekci (ta by však byla nejspíš citlivá a boulička by byla červená, bolavá, teplejší), nebo jste mohla tkáně poškodit a tím vzniklo zranění, které se takto opouzdřilo, ztvrdlo. Kdybyste byla v ČR doporučila bych vám obrátit se na kontaktní centrum, kde nabízí i zdravotní ošetření. Nejspíš by vám řekli více. Případně by doporučili nějakou mastičku, která by mohla tkáň uvolnit. Ale takhle na dálku to skutečně není možné posoudit.
Určitě bouličku sledujte a pokud by byla citlivá nebo bolestivá, zčervenala nebo byla teplejší, nebo se zvětšovala, neváhejte a vyhledejte lékaře (chirurgickou ambulanci?). Lékař musí zachovávat lékařské tajemství a pokud vám bylo 18 let nemá jediný důvod komukoli cokoli sdělovat.
Stačí vám to v tuto chvíli alespoň takto? V případě potřeba, znovu napište.
S pozdravem a přáním, aby bylo lépe,
Gabriela Minařík.