toxická psychóza
akinom
Dobrý den. Jsem matka 30 letého syna, který jev bohužel závislý na pervitinu. Bere ho od mládí, měl šestiletou pauzu, protože byl ve výkonu trestu, vrátil se v březnu 2017. Vypadalo to slibně, že se vrátí do s mojí pomocí do normálního života, ale bohužel se tak nestalo. Po nějakém čase zkontaktoval své bývalé kamarády a začal znovu. Mívá toxickou psychozu, mívá paranoidní chování, všechny obviňuje, všichni ho sledují...mívá halucinace- mluví o nějaké paní, která je s ním tam a tam, že ji znám, chce vědět po mě kdo to je...to je jen malý výčet toho jak to probíhá. A já nevím co v takové situaci dělat,jak se zachovat.. někdy mám z něj strach. V závěru podle něj za všechno můžu já, protože vše mám předem domluvené. Léčit se nechce, protože vlastně jen on dělá správné věci, mám se jít léčit sama podle něj...Je to na dlouhé vyprávění, já si prostě nevím rady. Do toho všeho má plno exekucí, řešila jsem zabavené věci, které jsou v mém vlastnicví. Vím, že bych ho asi měla vyhodit, ale on se v bytě drží jako klíště...Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
myslím, že je to velmi složitá situace na dlouhé vyprávění, jak píšete. Jistě se bude dát něco dělat, ale asi bude bohužel na Vás, abyste se odhodlala ke změně. Halucinace má syn pravděpodobně proto, že má toxickou psychózu z pervitinu. Dokud ho bude brát, nezlepší se to. Toxická psychóza zmizí jedině tehdy, když přestane syn brát, ale většinou se to podaří při takhle rozvinuté formě pouze s hospitalizací. Dokud halucinace má, těžko se s ním nějak rozumně domluvíte.
Nejlepší by bylo, kdybyste se zašla poradit osobně do některého ze zařízení, která poskytují pomoc rodinám závislých. Pokud je pro Vás dostupná Praha, můžete se objednat do Poradny pro rodiče Sananim (http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html), jinak Vám ráda pošlu bližší kontakt, když napíšete, kde by to mělo být.
Přeji hodně sil!