pervitin a žilni system

luuk

Dobry den,

jsem prilezitostný uzivatel pervitinu (2-3x do roka), po intranasalnim uziti ke konci ucinku, mozna i v prubehu akutni intoxikace zacnu mit problemy s bolesti v konecniku na 90% se jedna o hemeroidy, nejspis je to ovlivneno tim, ze pervitin zpusobuje zuzeni cev. Tyto problemy me trapi i za normalniho stavu, ale pouze parkrat do roka a v minimalni míře. Dalo by se zuzeni cev pri intoxikaci, alespoň z nějaké části zabranit? Například uzivanim vitaminu C,D, lecitinu aj., pokud mate v tymu lékaře nebo lekarnika mockrat bych prosil o radu, jaky doplněk stravy případ. lék na predpis by nejlepe mohl těmto dopadum predchazet? Např. lék detralex příliš tento dopad neovlivnil.
Nejlepším lékem je samozřejmě vyvarovaní se intoxikaci, zajímají mě spíše fakta, jak z teoretickeho, tak z praktického hlediska.
Predem dekuji za odpověď.

S pozdravem
Luuk

Odpověděl: Veronika Pavlíková

Dobrý den,

bolest v konečníku může mít různé příčiny, i když nejčastěji jde o hemorhoidy. Dále je důležité, jestli je bolest spojena s krvácením nebo nikoliv.

Pervitin kromě vazokonstrikce také zvyšuje tlak, tepovou frekvenci působením na adrenergné receptory, dále způsobuje arytmii. V žádném případě nedoporučuji kombinovat vazodilatačné léky a jakékoliv léky ovlivňující krevní tlak a cévy s pervitinem, mohl byste si přivodit cirkulační nebo srdeční kolaps a dostat se do život ohrožujícího stavu.

Hemorhoidy jsou lokální problém a neužívají se léky působící systémově, ale právě léky podávané lokálně. Pokud jste si jistý, že trpíte hemoroidy, používá se Faktu mast nebo čípky, jsou volně prodejné v lékárně, jde o lokální anestetikum, na bolest Vám to zabere.

Doporučuji návštěvu chirurga (proktologa), aby Vás vyšetřil a potvrdil diagnozu, nebo vyloučil jiné stavy způsobující bolest konečníku. To, že se Vám to děje jenom na pervitině, říkat na chirurgii nemusíte.

S pozdravem,

VP