THC v krvi (dlouhodobé užívání)
Tokeryo
Dobrý den, byl jsem dlouhodobý uživatel marihuany (cca 4 roky), nyní je to 2 týdny, co jsem nadobro přestal. Chci se v co nejbližší době hlásit k policii, kde vím, že se dělají krevní testy na drogy odběrem krve. Nechci se kvůli svému dřívějšímu užívání dostat do problémů a nezískat práci u policie. Nicméně nevím, kdy už to bude bezpečné po tak dlouhém užívání. Poradil/a by jste mi?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Neexistuje žádný spolehlivý způsob, jak zázračně a rychle dostat THC z organismu. Jediný zaručený recept je už neužívat. Gratuluji k Vašemu rozhodnutí a 14ti denní abstinenci.
Pokud se budete snažit pravidelně zvyšovat fyzickou aktivitu, při které dochází k rychlejšímu odbourávání tuků a s nimi i metabolitů THC, případně sauna a pití čistících čajů, může se tento proces mírně urychlit. Ale opravdu jen mírně. Zásadní pro detoxifikaci platí úplná abstinence.
Doby prokazatelnosti z tělních tekutin u THC se pohybují v těchto přibližných obdobích:
moč - 1 až 30 dní (lze i déle u každodenních uživatelů, při konzumaci občas do 14 dní)
krev  - do 14 dní (při občasném užití cca týden)
detekce sliny  - jako u krve
Takže když to shrneme, pokud budete marihuanu neužívat, můžete být třeba za pár dní, týden (?) beze stop. Ale zaručit Vám to nemůžeme, jde o individuální záležitosti. Záleží na více faktorech, jako je intenzita a četnost předešlých konzumací, kvalita užité drogy a na schopnosti organismu, jak dalece je chopen se s tímto procesem vypořádat. Může to být u různých jedinců různé.
Pro jistotu a Váš klid si můžete na své náklady zakoupit volně prodejný test, v lékárnách jsou běžně k dostání a sám se v domácích podmínkách otestovat.
Umím si představit, že vysadit po 4letech nemusí být úplně jednoduché. Kdybyste měl potřebu a chuť to nějak více řešit např. konzultací, ambulantní léčbou, apod., klidně se ještě ozvěte, můžeme Vás někam nasměrovat.
Také se můžete mrknout na web, který je věnovaný konopným drogám, také je tam k dispozici on-line léčba. Zde kontakt: www.koncimshulenim.cz.
Mějte se zatím hezky, v případě potřeby napište znovu.
Tak se držte!
S pozdravem, MK