Antibiotika
Techgirl
Dobrý den, mám angínu, snažila jsem se jí zbavit doma, ale obavám se, že si v pondělí budu muset jít k lékaři pro atb. Proto se chci zeptat, jak se antibiotika snáší s drogama. Konkrétně teda psychedelika (trip, houby) a extáze. Vím, že je celkově oslabená imunita, ale je ještě nějaký problém? Jak moc by byla ta koule zátah pro játra? Jinak kdybych vydržela nebrat těch 10 dní nebo jak to je dlouho, kdy můžu pak zas začít? Jde mi hlavně o jednu velkou akci, kterou mám za dva týdny v sobotu, ten jeden vikend mezi tím, bych asi i zvládla, ale treba vysadit dříve ty antibiotika aby to bylo z těla? Dekuju.

Odpověděl: Markéta Kordová
Techgirl, zdravím Vás.
Asi Vás moc nepotěším, ale ani jedna z variant bezpečná není.
Jakékoliv užití drogy (v podstatě i konzumace alkoholu) sebou nese vždy nějaké riziko a to i tehdy, pokud je člověk zcela zdráv. V případě, že se s něčím léčíte a berete nějaké léky (nebo už teď víte, že je s největší pravděpodobností budete brát), tak o to více.
S ohledem na důvody, proč antibiotika budou nasazena, bych to nedoporučovala. Lékaři je určitě nenasazují svým pacientům jen tak pro nic za nic. Berte v potaz skutečnost, že organismus je oslaben nemocí, vnitřní orgány, především játra, mají i bez toho, abyste užila nějakou drogu už tak zátěž se zpracováním antibiotik.
Optimální by bylo, abyste se cca tři týdny od dobrání léků vyhnula všem drogám, včetně alkoholu. Organismus je v tomto období citlivější a podobné zásahy jsou nevhodné. Snadněji může dojít například k dehydrataci, přehřátí mozku, prohloubení účinku užité látky, celkovému kolapsu + další zbytečné komplikace, které mohou souviset s interakcemi jednotlivých látek nebo s onemocněním, kvůli kterému byli léky nasazeny. Rozhodně nedoporučuji užít stimulanty. I při ,,pouhém" onemocněním chřipkou může dojít v kombinaci se stimulanty k poškození srdce.
Dle mého názoru je zcela zbytečné podstupovat tato rizika. Doporučuji vše ještě řádně zvážit.
Konečné rozhodnutí je samozřejmě na Vás.
Mějte se hezky a buďte opatrná.
S pozdravem, MK