Extáze a houbičky
VerR
Zdravím, zítra jdeme na techno, kde jsem si klasicky chtěla dát kouli. Také jswm si koupila nedávno houbičky, které nevim jak dlouho vydrží, tak si je mám v plánu dát v sobotu. Je to nějak nebezpečné takto po sobě konkrétně tyhle dve látky? Popř. Jde nejak minimalizovat rizika.. např. že si vezmu jen půlku koule. Dekuju

Odpověděl: Amrit Sen
VerR, zdravím Vás,
díky za důvěru. Odpusťte, nerozumím úplně popisovanému časovému horizontu. Sobota je dnes. Pokud jste lysohlávky užila včera, nebo si je dokonce chcete vzít dnes, v kombinaci s MDMA, riskujete mnoho.
Kombinace psychostimulantů a halucinogenů, je jedna z vůbec nejnebezpečnějších. I kdyby mezi užitím těchto látek existovala prodleva nejen v hodinách, ale dokonce i dnech, mohlo by se stát, že se zblázníte, "projedete si "horror trip", a "užijete si" toxickou psychózu.
Opravdu není o čem polemizovat. Mohlo by se stát, že se kromě fyzických obtíží, které mohou rovněž nastat, dostanete do stavů, kdy způsobíte řadu těžko napravitelných škod, nebo sebe, či někoho dalšího, ohrozíte na zdraví i životě.
Stát se může i to, že toxická psychóza nastartuje psychické poruchy, nebo rozvine psychické onemocnění, jehož projevy mohou přetrvávat i bez drog. Léčit je bývá velice komplikované, náročné a dlouhodobé. V úvahu přichází i možnost, že byste se nemusela úplně uzdravit nikdy, a to i v případě, že byste nadobro žádné drogy neužila.
Naše doporučení:
Drogy nekombinovat, mezi jejich užitím zachovat co nejdelší odstup. O minimalizaci rizik i při požití jedné ze zmíněných látek, se dočtete na stránkách naší poradny, které přikládám.
Rizik, souvisejících jak s užíváním MDMA, tak halucinogenů, je celá řada. Nejškoláčtější chybou bývá zanedbání pitného režimu a následná dehydratace, "dokopávání" se, tedy přidávání si drogy v průběhu jedné "jízdy", včetně kombinování s dalšími drogami, alkohol nevyjímaje. Porušení těchto zásad může mít za následek zvýšené riziko toxické psychózy, dehydrataci, kolaps, selhání životně důležitých orgánů a končit i smrtí.
Pamatujte na to, že byste měla být vždy před užitím odpočatá, v dobré psychické, tělesné i zdravotní kondici, v přívětivém prostředí a nikdy neprotahovat "jízdu" déle, než přes jednu noc. Dostatečně pít nealko nápoje a přes možnou nechuť k jídlu, alespoň občas, něco výživného zakousnout. Dávat si pauzy, v průběhu „jízdy" pravidelně „chillovat", dávat si oraz od intenzivního dění a hluku.
Následně si poctivě odpočinout, zdravě a důkladně se najíst a napít, vyspat se. Doplnit vitamíny, nejlépe ovocem a zeleninou, případně potravinovými doplňky, také minerály, dobrá je kombinace vápník, hořčík, zinek.
Se zklidněním a usínáním, Vám může následně pomoci čaj z meduňky. Vše koupíte v lékárně, ale i běžných obchodech.
Při užití halucinogenů je bezpečnější, zejména, pokud jde o první zkušenost, mít u sebe "sittera", střízlivého, zkušenějšího člověka, který Vás bude "jistit" a dokáže Vás "přeladit" v případě psychických potíží, případně Vám poskytne první pomoc a zavolá v případě potřeby pomoc profesionální.
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/halucinogeny-historie.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/mdma-extaze.html
http://www.drogovaporadna.cz/halucinogeny/psilocybin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Stačí takto?
Buďte na sebe opatrná, požehnaný Advent,
Amrit Sen.