Pomoc příteli
Jane
Dobrý den, potřebuji pomoc. Již cca 5měsíců mám podezření, že přítel užívá drogy.
Často jezdí pryč a většinou z účtu zmizí částka okolo 1000,- Kč.
Bohužel, jsem u něj našla brčko, kde byl pytlíček s práškem. Prášek byl bílý, lehce nahnědlý. Nesmrděl, chutnal hodně slaně, trošku hořce. Nevím, o jakou drogu by se mohlo jednat.
Bývá podrážděný, ospalý, chuť k jídlu má, nehubne. Zvláštní změny chování nepozoruji. Hodně pracuje.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
bílý prášek nahořklé chuti může být kokain, ale nahnědlý spíše pervitin. Jde ale jen o odhad, berte to s rezervou. V podstatě to není zas tak důležité, hlavní rozdíl by byl v tom, že kokain by byl finančně náročnější varianta. Důležité ale je, že se něco děje a přítel Vám to v podstatě nepřímo potvrdil. Zkuste se držet toho, co víte a je evidentní a o tom s ním mluvit - tedy že mizí peníze, je podrážděný, případně další změny. Nebojte se sdělit i své podezření, nic moc tím nemůžete ztratit, ale počítejte s tím, že ho asi odmítne. Celkově mu zřejmě nebude Vaše pátrání příjemné.
Pokud by se s Vámi opakovaně nechtěl bavit, doporučovala bych zajít se poradit podrobněji např. do K-centra v Chomutově (http://www.svetlokadanzs.cz/sluzby/k-centrum-chomutov/k-centrum-/), abyste společně s některým z kolegů přišla na to, jaké jsou Vaše možnosti působení na přítele, případně jak ochránit alespoň sama sebe.
Přeji hodně sil!
S pozdravem
Jana Žáková