Pritel a drogy
Vendy
Dobry den,mam dotaz ohledne meho pritele.
Jsme spolu 2roky a celou dobu ma problemy s drogama konkretne se subotexem(omlouvam se jestli to neni spravne napsane)-ze zacatku naseho vztahu jsem o tom ani nevedela.
Hlavnim duvodem proc se na Vas obracim je to ze diky ,,s,, ma umelou srdecni chlopen na ktere se mu v dusledku zilni aplikace drogy udadili bakterie ktere mu chlopen ,,rozezraly,, .
Niny je v nem.znovu braly mu slezinu a zjistili ze ty bakterie se mu nejspis vratili.Ted ho tedy jeste zachrani ale pokud po propusteni domu bude opet pokracovat tak muze umrit.
Jelikoz ja nic podobneho neberu a nikdy v minulosti jsem se z nicim podobnym nesetkala tak nevim jak mu pomoc.Zkousela jsem to v klidu i hadkou a nic nepomohlo.Ja ho miluju a nechci aby umrel prosim tedy o radu.Dekuji moc Vendy

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
je hrozně těžké někomu pomáhat proti jeho vůli. Vážné zdravotní problémy bývají často důvod, proč s drogami přestat nebo alespoň podstatně změnit návyky okolo nich (například brát Subutex pod jazyk jak se má a ne nitrožilně). Teď bude hlavní dodržovat to, co řeknou lékaři, protože je to otázka života. Na Vás pak bude, abyste ho podporovala právě jen v tom dodržování doporučení, v žádných alternativních plánech, které by dělal, a kterými by doporučení obcházel. Není vůbec nutné, abyste měla zkušenost s drogami, abyste mu mohla pomoci. Vaše pomoc by měla spočívat hlavně v podpoře, když se rozhodne sám sebe zachránit. Udělat to musí on sám, samozřejmě s pomocí lékařů a odborníků na závislosti. Bohužel jestli se rozhodne dál brát, těžko mu v tom zabráníte.
Bývá hrozně těžké koukat se na to, jak se někdo z našich nejbližších vědomě ničí. Určitě byste si také zasloužila nějakou pomoc pro sebe, abyste situace lépe zvládala. Pokud byste chtěla, ráda Vám pošlu kontakt na nějaké ze zařízení, kde poskytují pomoc rodinám závislých, jen napište, kde by to mělo být.
V Praze se můžete obrátit např. na naši Poradnu pro rodiče: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html.
Přeji hodně sil,
s pozdravem
Jana Žáková