Kamarádka
Meggin
Dobrý den,
Kamarádka má problém s drogama, už je nějakou dobu čistá, ale má strach, že znovu podlehne. Má děti a bojí se situaci řešit někde osobně. Co mi říkala, tak drogy brala hlevně před dětmi, ale jednou za čas i při nich.
Můžete mi prosím říct, jestli jsou její obavy na místě? Bojí se, že jí vezmou děti. Já ji říkala, že když zůstane čistá a pod dohledem, tak jí děti určitě nechají.
Mohla bych vědět Váš názor na věc?
Díky

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den, Meggin.
Rozumné by bylo, aby kamarádka byla v kontaktu s odbornou pomocí. Nejenom, že by se jí lépe zvládali ,,chutě" a tím se mírnila její obava ze selhání, ale také kdyby si někdo ,,vzpomněl, že v nimulosti brala" a řešil to třeba OSPOD (Orgán sociálně-právní ochrany dětí) nebo soud, je to velmi významná informace, že dotyčná osoba svůj problém zodpovědně řeší. Lépe se také prokazuje abstinence, pokud je to třeba.
Ať se kamaráda nebojí na nějakou pomoc obrátit. Netuším, zda víte kam. Pokud ne, napište, jaká města máte poblíž, vhodně kamarádku nasměrujeme. Například naše organizace má pro matky/uživatelky specializovaný program.
Určitě se ještě buďto Vy nebo kamarádka ozvěte.
Mějte se zatím hezky, MK