Anonymita
Kxxxxxxx
Dobrý den, chtěla bych se zeptat: Když 6letý denní uživatel pervitinu navštívý Vaše centrum a požádá o pomoc, do jaké míry je to anonymní? Má to potom \"v papírech\" ? Děkuji za odpověď. Kxxxxxxxx

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den.
Pokud by Vámi zmíněná osoba navštívila naše Kontaktní centrum SANANIM http://www.sananim.cz/kontaktni-centrum-(kc).html - tak může zcela anonymně využívat našich služeb.
Kontaktní centra (nejen to naše, ale všechna) poskytují tvz. nízkoprahové služby - to znamená, že klienti mohou přijít kdykoliv během provozní doby i bez objednání, bezplatně a anonymně. Vstupem do Káčka se nijak vstupující osoba nezavazuje, může se pouze informovat, využít výměnný program, ošetření, poradenství atd. - po té se sama svobodně rozhodnout, zda dalších služeb využijete či nikoliv. Každý kdo K-centrum navštíví, má právo rozhodnout se pro abstinenci, nebo pro život s drogou. I když neabstinuje, je možné mu nabídnout určité formy péče. Myslím, že tím nemůže nic ztratit.
Pokud by se tato osoba například rozhodla absolvovat detox a léčbu v psychiatrické léčebně nebo nemocnici (která jsou zdravotnická zařízení) pak by se to v lékařské dokumentaci objevilo. Tyto informace jsou vázáni lékařským tajemstvím a mlčenlivostí.
Stačí to v tuto chvíli takto? Klidně ještě napište.
Mějte se fajn, MK
P.S. netuším, zda uvedené jméno na konci dotazu a v kolonce Přezdívka/Jméno není náhodou příjmení, pro jistotu jsem tedy údaj umazala. Zachováváme anonymitu všem pisatelům.